Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2022


The Gender-Specific Role of Social Relationships for School Well-Being in Primary School: Do Peers and Teachers Matter Differently?

Markus, S., Rieser, S. & Schwab, S., Juli 2022, in: Zeitschrift für Psychologie. 230, 3, S. 215-228 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


La carta de Frege a Linke: introducción, traducción y nota crítica

Alcocer Urueta, R., 29 Juni 2022, in: Theoría. Revista Del Colegio De Filosofía. 42, S. 102–113 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Use of Social Capital in Teacher Research: A Necessary Clarification

Coppe, T., Thomas, L., Pantic, N., Froehlich, D. E., Sarazin, M. & Raemdonck, I., 10 Juni 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 11 S., 866571.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Art and Perception: Using Empirical Aesthetics in Research on Consciousness

Ansorge, U., Pelowski, M., Quigley, C., Peschl, M. F. & Leder, H., 9 Juni 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, S. 1-14 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Participative Cooperation During Educational Transition: Experiences of young people with disabilities in Austria

Fasching, H. & Felbermayr, K., 9 Juni 2022, in: Journal of Social Inclusion. 10, 2, S. 358-368 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


They Really Only Look for the Best: How Young People Frame Problems in School‐to‐Work Transition

Wöhrer, V., Wintersteller, T., Danz, S. V. K. & Malik, M., 9 Juni 2022, in: Social Inclusion. 10, 2, S. 335-346 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Newly Qualified Teachers' Well-Being During the COVID-19 Pandemic: Testing a Social Support Intervention Through Design-Based Research

Froehlich, D. E., Morinaj, J., Guias, D. & Hobusch, U., 7 Juni 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 12 S., 873797.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Roundtable on the impact of COVID and Open Access on Gender Studies Journal

Peto, A., Gillis, S., Grenz, S., Madarova, Z., Munt, S. R., Panayotov, S., Sayegh, G., Alm, E. & Engebretsen, E., Juni 2022, in: European Journal of Women's Studies. 29, Suppl.1, S. 168S-177S 9 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Metaphoric Sources of Scientific Innovation

Martínez, S. & Carrillo, N., 31 Mai 2022, Metaphors and Analogies in Sciences and Humanities. Wuppuluri, S. & Grayling, A. C. (Hrsg.). Springer, S. 33-47 15 S. (Synthese Library, Band 453).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


(Un)Easily Possible Synthetic Biology

Knuuttila, T. & Loettgers, A., 25 Mai 2022, in: Philosophy of Science: official journal of the Philosophy of Science Association. 89, 3, S. 908-917 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Justice, What a Dream!—Mapping Intersections of Sustainability and Inclusion

Heigl, J., Müller, M., Gotling, N. & Proyer, M., 1 Mai 2022, in: Sustainability. 14, 9, 22 S., 5636.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Social Participation of German Students with and without a Migration Background

Hamel, N., Schwab, S. & Wahl, S., Mai 2022, in: Journal of Child and Family Studies. 31, 5, S. 1184-1195 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Das Konzept des Empowerment und seine ethischen Implikationen

Huth, M., 29 Apr. 2022, Ethik im Gesundheitswesen. Riedel, A. & Lehmeyer, S. (Hrsg.). Springer, S. 293-304 12 S. (Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit ).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students

Lindner, K-T., Hassani, S., Schwab, S., Gerdenitsch, C., Kopp-Sixt, S. & Holzinger, A., 27 Apr. 2022, in: Frontiers in Education. 7, 10 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Self-Explanation and Empty-Base Explanation

Kappes, Y., 26 Apr. 2022, in: Journal of the American Philosophical Association. 8, 3, S. 436-453 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion: A Longitudinal Cross-Lagged Analysis.

Savolainen, H., Malinen, O-P. & Schwab, S., 20 Apr. 2022, in: International Journal of Inclusive Education. 26, 9, S. 958-972 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Models as Epistemic Artifacts for Scientific Reasoning in Science Education Research

Rost, M. & Knuuttila, T., 13 Apr. 2022, in: Education Sciences. 12, 4, 20 S., 276.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Sustainability Budgets: A Practical Management and Governance Method for Achieving Goal 13 of the Sustainable Development Goals for AI Development

Raper, R., Boeddinghaus, J., Coeckelbergh, M., Gross, W., Campigotto, P. & Lincoln, C., 1 Apr. 2022, in: Sustainability (Switzerland). 14, 7, 11 S., 4019.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed