Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2022
The Gender-Specific Role of Social Relationships for School Well-Being in Primary School: Do Peers and Teachers Matter Differently?
Markus, S., Rieser, S. & Schwab, S., Juli 2022, in: Zeitschrift für Psychologie. 230, 3, S. 215-228 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
La carta de Frege a Linke: introducción, traducción y nota crítica
Alcocer Urueta, R., 29 Juni 2022, in: Theoría. Revista Del Colegio De Filosofía. 42, S. 102–113 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Use of Social Capital in Teacher Research: A Necessary Clarification
Coppe, T., Thomas, L., Pantic, N., Froehlich, D. E., Sarazin, M. & Raemdonck, I., 10 Juni 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 11 S., 866571.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Art and Perception: Using Empirical Aesthetics in Research on Consciousness
Ansorge, U., Pelowski, M., Quigley, C., Peschl, M. F. & Leder, H., 9 Juni 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, S. 1-14 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Participative Cooperation During Educational Transition: Experiences of young people with disabilities in Austria
Fasching, H. & Felbermayr, K., 9 Juni 2022, in: Journal of Social Inclusion. 10, 2, S. 358-368 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
They Really Only Look for the Best: How Young People Frame Problems in School‐to‐Work Transition
Wöhrer, V., Wintersteller, T., Danz, S. V. K. & Malik, M., 9 Juni 2022, in: Social Inclusion. 10, 2, S. 335-346 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Newly Qualified Teachers' Well-Being During the COVID-19 Pandemic: Testing a Social Support Intervention Through Design-Based Research
Froehlich, D. E., Morinaj, J., Guias, D. & Hobusch, U., 7 Juni 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 12 S., 873797.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Will-Skill-Tool Components as Key Factors for Digital Media Implementation in Education: Austrian Teachers' Experiences with Digital Forms of Instruction during the COVID-19 Pandemic.
Woltran, F., Lindner, K-T., Dzojic, T. & Schwab, S., 7 Juni 2022, in: Electronics. 11, 12, 16 S., 1805.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Roundtable on the impact of COVID and Open Access on Gender Studies Journal
Peto, A., Gillis, S., Grenz, S., Madarova, Z., Munt, S. R., Panayotov, S., Sayegh, G., Alm, E. & Engebretsen, E., Juni 2022, in: European Journal of Women's Studies. 29, Suppl.1, S. 168S-177S 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Metaphoric Sources of Scientific Innovation
Martínez, S. & Carrillo, N., 31 Mai 2022, Metaphors and Analogies in Sciences and Humanities. Wuppuluri, S. & Grayling, A. C. (Hrsg.). Springer, S. 33-47 15 S. (Synthese Library, Band 453).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
(Un)Easily Possible Synthetic Biology
Knuuttila, T. & Loettgers, A., 25 Mai 2022, in: Philosophy of Science: official journal of the Philosophy of Science Association. 89, 3, S. 908-917 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Justice, What a Dream!—Mapping Intersections of Sustainability and Inclusion
Heigl, J., Müller, M., Gotling, N. & Proyer, M., 1 Mai 2022, in: Sustainability. 14, 9, 22 S., 5636.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Social Participation of German Students with and without a Migration Background
Hamel, N., Schwab, S. & Wahl, S., Mai 2022, in: Journal of Child and Family Studies. 31, 5, S. 1184-1195 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Das Konzept des Empowerment und seine ethischen Implikationen
Huth, M., 29 Apr. 2022, Ethik im Gesundheitswesen. Riedel, A. & Lehmeyer, S. (Hrsg.). Springer, S. 293-304 12 S. (Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit ).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students
Lindner, K-T., Hassani, S., Schwab, S., Gerdenitsch, C., Kopp-Sixt, S. & Holzinger, A., 27 Apr. 2022, in: Frontiers in Education. 7, 10 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Self-Explanation and Empty-Base Explanation
Kappes, Y., 26 Apr. 2022, in: Journal of the American Philosophical Association. 8, 3, S. 436-453 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion: A Longitudinal Cross-Lagged Analysis.
Savolainen, H., Malinen, O-P. & Schwab, S., 20 Apr. 2022, in: International Journal of Inclusive Education. 26, 9, S. 958-972 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Aus der Nacht in den Tag: Ein philosophisches Plädoyer für die plurale Gesellschaft
Helfritzsch, PA., 19 Apr. 2022, Transcript Verlag. 132 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Models as Epistemic Artifacts for Scientific Reasoning in Science Education Research
Rost, M. & Knuuttila, T., 13 Apr. 2022, in: Education Sciences. 12, 4, 20 S., 276.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Sustainability Budgets: A Practical Management and Governance Method for Achieving Goal 13 of the Sustainable Development Goals for AI Development
Raper, R., Boeddinghaus, J., Coeckelbergh, M., Gross, W., Campigotto, P. & Lincoln, C., 1 Apr. 2022, in: Sustainability (Switzerland). 14, 7, 11 S., 4019.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed