Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2017
Introduction
Karamanolis, G. & Politis, V., Dez. 2017, The Aporetic Tradition in Ancient Philosophy. Karamanolis, G. & Politis, V. (Hrsg.). Cambridge: Cambridge University Press, S. 1-8 8 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Phänomenologie braucht einen langen Atem: Bernhard Waldenfels im Gespräch mit Petra Gehring und Andreas Gelhard
Waldenfels, B., Gehring, P. & Gelhard, A., Dez. 2017, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 65, 6, S. 1109-1126 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Safer by Design and Trump Rights of Citizens
Kallhoff, A., Dez. 2017, in: NanoEthics. 11, 3, S. 291-295 5 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Mixed methods in early childhood education
Schoonenboom, J., 10 Nov. 2017, International handbook of early childhood education. Fleer, M. & van Oers, B. (Hrsg.). Dordrecht, The Netherlands: Springer Netherlands, S. 269-293Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
A Field Experimental Design of a Strengths-Based Training to Overcome Academic Procrastination: Short- and Long-Term Effect
Visser, L., Schoonenboom, J. & Korthagen, F. A. J., 7 Nov. 2017, in: Frontiers in Psychology. 8, 12 S., 1949.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Reorientations of Philosophy in the Age of History: Nietzsche’s Gesture of Radical Break and Dilthey’s Traditionalism
Steizinger, J., 10 Okt. 2017, in: Studia philosophica. 76, S. 223-243Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Enchanting Automata: Wilkins and the Wonder of Workmanship
Young, M., 2 Okt. 2017, in: Intellectual History Review. 27, 4, S. 453-471 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How to Construct a Mixed Methods Research Design
Schoonenboom, J. & Johnson, R. B., 1 Okt. 2017, in: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie. 69, S2, S. 107-131 25 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Wise humanising creativity: Changing how we create in a virtual learning environment
Chappell, K., Walsh, C., Wren, H., Kenny, K., Schmoelz, A., Stouraitis, E. & Agogi, E., 1 Okt. 2017, in: International Journal of Game-Based Learning. 7, 4, S. 50-72 23 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Dissociating the capture of attention from saccade activation by subliminal abrupt onsets.
Schöberl, T. & Ansorge, U., Okt. 2017, in: Experimental Brain Research. 235, 10, S. 3175-3191 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Naïve Conception of Properties
Schnieder, B., Okt. 2017, in: Philosophical issues. 27, 1, S. 322-342 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The role of teaching courses and teacher communities in strengthening the identity and agency of teachers at university medical centres
van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Croiset, G., Volman, M. & Beishuizen, J., Okt. 2017, in: Teaching and teacher education. 67, S. 399-409 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Verbalism and Metalinguistic Negotiation in Ontological Disputes
Belleri, D., Okt. 2017, in: Philosophical Studies. 174, 9, S. 2211-2226 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Neues zur Theorie des Gerechten Krieges: Die Wende zum Soldaten und Fragen der Kriegsmoral
Kallhoff, A. & Schulte-Umberg, T., 26 Sep. 2017, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 65, 4, S. 762-780 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How centralized implementation policies failed the Austrian new middle school process
Geppert, C., 8 Sep. 2017, Educational Policy Goes to School: Case Studies on the Limitations and Possibilities of Educational Innovation. Conchas, G. Q., Gottfried, M. A., Hinge, B. M. & Oseguera, L. (Hrsg.). Taylor and Francis Inc., S. 113-124 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
O ecletismo educacional germânico, precursor da educação comparada? Recepções e legado de Grundsätze de Hermann August Niemeyer no espaço franco-suíço
Fontaine, A., 1 Sep. 2017, in: História da Educação. 21, 53, S. 84-99 16 S., 21.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Psichi nous kai soma
Karamanolis, G., Sep. 2017, Eisagogi stin Arxaia Philosophia [Companion to Ancient Philosophy]. Heraklion: Crete University Press, S. 329-367 39 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Ramsey's Pragmatic Approach to Truth and Belief
Gruber, M., Sep. 2017, in: Theoria. 83, 3, S. 225-248 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Integrating the teaching role into one's identity: a qualitative study of beginning undergraduate medical teachers
van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Kusurkar, R. A., Volman, M., Beishuizen, J. & Croiset, G., Aug. 2017, in: Advances in Health Sciences Education. 22, 3, S. 601-622 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Plato as "Idealist" and Aristotle as "Realist" (?): Reflecting the idea and the ousia in View of Comparative Philosophy
Hashi, H., Aug. 2017, in: Philosophy Study . 7 , 8, S. 405-413 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed