Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2017


Introduction

Karamanolis, G. & Politis, V., Dez. 2017, The Aporetic Tradition in Ancient Philosophy. Karamanolis, G. & Politis, V. (Hrsg.). Cambridge: Cambridge University Press, S. 1-8 8 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Phänomenologie braucht einen langen Atem: Bernhard Waldenfels im Gespräch mit Petra Gehring und Andreas Gelhard

Waldenfels, B., Gehring, P. & Gelhard, A., Dez. 2017, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 65, 6, S. 1109-1126 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Safer by Design and Trump Rights of Citizens

Kallhoff, A., Dez. 2017, in: NanoEthics. 11, 3, S. 291-295 5 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Mixed methods in early childhood education

Schoonenboom, J., 10 Nov. 2017, International handbook of early childhood education. Fleer, M. & van Oers, B. (Hrsg.). Dordrecht, The Netherlands: Springer Netherlands, S. 269-293

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


A Field Experimental Design of a Strengths-Based Training to Overcome Academic Procrastination: Short- and Long-Term Effect

Visser, L., Schoonenboom, J. & Korthagen, F. A. J., 7 Nov. 2017, in: Frontiers in Psychology. 8, 12 S., 1949.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Reorientations of Philosophy in the Age of History: Nietzsche’s Gesture of Radical Break and Dilthey’s Traditionalism

Steizinger, J., 10 Okt. 2017, in: Studia philosophica. 76, S. 223-243

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Enchanting Automata: Wilkins and the Wonder of Workmanship

Young, M., 2 Okt. 2017, in: Intellectual History Review. 27, 4, S. 453-471 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


How to Construct a Mixed Methods Research Design

Schoonenboom, J. & Johnson, R. B., 1 Okt. 2017, in: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie. 69, S2, S. 107-131 25 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Wise humanising creativity: Changing how we create in a virtual learning environment

Chappell, K., Walsh, C., Wren, H., Kenny, K., Schmoelz, A., Stouraitis, E. & Agogi, E., 1 Okt. 2017, in: International Journal of Game-Based Learning. 7, 4, S. 50-72 23 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Dissociating the capture of attention from saccade activation by subliminal abrupt onsets.

Schöberl, T. & Ansorge, U., Okt. 2017, in: Experimental Brain Research. 235, 10, S. 3175-3191 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Naïve Conception of Properties

Schnieder, B., Okt. 2017, in: Philosophical issues. 27, 1, S. 322-342 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The role of teaching courses and teacher communities in strengthening the identity and agency of teachers at university medical centres

van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Croiset, G., Volman, M. & Beishuizen, J., Okt. 2017, in: Teaching and teacher education. 67, S. 399-409 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Verbalism and Metalinguistic Negotiation in Ontological Disputes

Belleri, D., Okt. 2017, in: Philosophical Studies. 174, 9, S. 2211-2226 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Neues zur Theorie des Gerechten Krieges: Die Wende zum Soldaten und Fragen der Kriegsmoral

Kallhoff, A. & Schulte-Umberg, T., 26 Sep. 2017, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 65, 4, S. 762-780 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


How centralized implementation policies failed the Austrian new middle school process

Geppert, C., 8 Sep. 2017, Educational Policy Goes to School: Case Studies on the Limitations and Possibilities of Educational Innovation. Conchas, G. Q., Gottfried, M. A., Hinge, B. M. & Oseguera, L. (Hrsg.). Taylor and Francis Inc., S. 113-124 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


O ecletismo educacional germânico, precursor da educação comparada? Recepções e legado de Grundsätze de Hermann August Niemeyer no espaço franco-suíço

Fontaine, A., 1 Sep. 2017, in: História da Educação. 21, 53, S. 84-99 16 S., 21.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Psichi nous kai soma

Karamanolis, G., Sep. 2017, Eisagogi stin Arxaia Philosophia [Companion to Ancient Philosophy]. Heraklion: Crete University Press, S. 329-367 39 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Ramsey's Pragmatic Approach to Truth and Belief

Gruber, M., Sep. 2017, in: Theoria. 83, 3, S. 225-248 24 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Integrating the teaching role into one's identity: a qualitative study of beginning undergraduate medical teachers

van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Kusurkar, R. A., Volman, M., Beishuizen, J. & Croiset, G., Aug. 2017, in: Advances in Health Sciences Education. 22, 3, S. 601-622 22 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Plato as "Idealist" and Aristotle as "Realist" (?): Reflecting the idea and the ousia in View of Comparative Philosophy

Hashi, H., Aug. 2017, in: Philosophy Study . 7 , 8, S. 405-413 9 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed