Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2018


Technology Games: Using Wittgenstein for Understanding and Evaluating Technology

Coeckelbergh, M., Okt. 2018, in: Science and Engineering Ethics. 24, S. 1503-1519 17 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The development of informal statistical inference content knowledge of pre-service primary school teachers during a teacher college intervention

de Vetten, A., Schoonenboom, J., Keijzer, R. & van Oers, B., Okt. 2018, in: Educational Studies in Mathematics. 99, 2, S. 217–234 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Two Species of Merely Verbal Disputes

Belleri, D., Okt. 2018, in: Metaphilosophy. 49, 5 , S. 691-710 20 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Forschungsethik in der Biographieforschung: Herausforderungen im Forschungsfeld der politischen Partizipation

Siouti, I., 15 Sept. 2018, in: Forum Qualitative Sozialforschung. 19, 3, 28.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Paideia, progress, puzzlement

Hrachovec, H., 12 Sept. 2018, in: Educational Philosophy and Theory. 50, 6-7, S. 712-718 7 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Inner experience and articulation: Wilhelm Dilthey’s foundational project and the charge of psychologism

Kinzel, K., 1 Sept. 2018, in: HOPOS. 8, 2, S. 347-375 29 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Ongoing: On grief’s open-ended rehearsal

Ingerslev, L. R., Sept. 2018, in: Continental Philosophy Review. 51, 3, S. 343-360 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Offen gesagt: Beschwerden eines Archivars

Hrachovec, H., 19 Juli 2018, in: Mitteilungen der Vereinigung österreichischer Bibliothekarinnen und Bibliothekare. 71, 1, S. 8-20 13 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed




The Relevance of Explanatory First-Person Approaches (EFPA) for Understanding Psychopathological Phenomena: The Role of Phenomenology

Schmidt, P., 20 Juni 2018, in: Frontiers in Psychology. 9, 16 S., 694.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Enabling co-creativity through digital storyelling in education

Schmoelz, A., 1 Juni 2018, in: Thinking Skills and Creativity. 28, S. 1-13 13 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Inconspicuous God: Heidegger, French Phenomenology and the Theological Turn

Alvis, J. W., 1 Juni 2018, Indiana University Press. 292 S.

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


Designing Mixed Methods Research by Mixing and Merging Methodologies: A 13-Step Model

Schoonenboom, J., Juni 2018, in: American Behavioral Scientist. 62, 7, S. 998-1015 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Development and validation of the short-form employability five factor instrument

Van der Heijden, B. I. J. M., Notelaers, G., Peters, P., Stoffers, J. M. M., De Lange, A. H., Froehlich, D. E. & Van der Heijde, C. M., Juni 2018, in: Journal of Vocational Behavior. 106, S. 236-248 13 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Making sense of Heidegger’s ‘phenomenology of the inconspicuous’ or inapparent (Phänomenologie des Unscheinbaren)

Alvis, J. W., Juni 2018, in: Continental Philosophy Review. 51, 2, S. 211-238 28 S., 50.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


When relational and epistemological uncertainty act as driving forces in collaborative knowledge creation processes among university students

Hartner-Tiefenthaler, M., Rötzer, K., Bottaro, G. M. & Peschl, F-M., Juni 2018, in: Thinking Skills and Creativity. 28, S. 21-40 20 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Differences in Learning Characteristics Between Students With High, Average, and Low Levels of Academic Procrastination: Students’ Views on Factors Influencing Their Learning

Visser, L., Korthagen, F. A. J. & Schoonenboom, J., 28 Mai 2018, in: Frontiers in Psychology. 9, 15 S., 808.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed