Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen

Liste der Publikationen der Fakultät

2021


The impact of working with core qualities on primary school pupils’ self-concept

Ruit, P., Korthagen, F. A. J. & Schoonenboom, J., 21 Okt. 2021, in: International Journal of Educational Research. 2, S. 7-17 11 S., 100083.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Multimodal Video-Feedback: A Promising way of Giving Feedback on Student Research

Froehlich, D. E. & Guias, D., 19 Okt. 2021, in: Frontiers in Education. 6, 7 S., 763203.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The EU's Education Policy Response to the Covid-19 Pandemic: A Discourse and Content Analysis. A Discourse and Content Analysis

Symeonidis, V., Francesconi, D. & Agostini, E., 15 Okt. 2021, in: Center for Educational Policy Studies Journal. 11, Special Issue, S. 89-115 27 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Mendelssohn und Kant über den ontologischen Gottesbeweis

Lang, S., 1 Okt. 2021, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 69, 5, S. 720-741 22 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Versehentlich unsterblich. Nachleben im Anthropzän

Paret, C., 1 Okt. 2021, in: Merkur: Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken. 75, 869, S. 79-86 8 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Classroom behavioural climate in inclusive education – a study on secondary students’perceptions

Hoffmann, L., Närhi, V., Savolainen, H. & Schwab, S., Okt. 2021, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 21, 4, S. 312-322

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Imagination Extended and Embedded: artifactual versus fictional accounts of models

Knuuttila, T., Okt. 2021, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 198, SUPPL 21, S. 5077-5097 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The decision-point-dilemma: Yet another problem of responsibility in human-AI interaction

Crompton, L., Okt. 2021, in: Journal of Responsible Technology. 7-8, 8 S., 100013.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Multi-Informant Assessment of Bullying in Austrian Schools

Paljakka, A., Schwab, S. & Zurbriggen, C., 30 Sept. 2021, in: Frontiers in Educational Psychology. 6, 12 S., 712318.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Semantic content and utterance context: A spectrum of approaches

Fisher, S. & Borg, E., 30 Sept. 2021, The Cambridge Handbook of the Philosophy of Language. Stalmaszczyk, P. (Hrsg.). Cambridge University Press, (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Living alone under Lockdown

Pinkert, F., 23 Sept. 2021, Political Philosophy in a Pandemic: Routes to a more just future. Bloomsbury Academic

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


The Positive Impact of Joint Activities on Students Attitudes Toward Peers With Disabilities

Alnahdi, G. H., Schwab, S., Elahdi, A. & Alnahdi, A. H., 8 Sept. 2021, in: Frontiers in Psychology. 12, 7 S., 690546.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Qualitativ, partizipativ und reflexiv: Partizipative Kooperation am inklusiven Bildungsübergang erforschen

Felbermayr, K., Fasching, H. & Engler, S., 6 Sept. 2021, Bildung im gesellschaftlichen Wandel – Qualitative Forschungszugänge und Methodenkritik. Engel, J., Epp, A., Lipkina, J., Schinkel, S., Terhart, H. & Wischmann, A. (Hrsg.). 1 Aufl. Barbara Budrich, S. 193-209 (Qualitative Bildungs- und Biographieforschung : Schriftenreihe der DGfE-Kommission, Band 6).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Elements of Völkerpsychologie in Hermann Cohen’s Mature Ethical Idealism

Widmer, E. T., 1 Sept. 2021, in: Idealistic Studies. 51, 3, S. 255-278 24 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Groep of groupish? Coördinatie en identificatie via conventies helpen ons beide fenomenen beter te begrijpen

Martens, J., 1 Sept. 2021, in: Algemeen Nederlands Tijdschrift voor Wijsbegeerte. 113, 3 , S. 363-368

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Rethinking victimhood: Phenomenology, religion, and the human condition: Introduction

Alvis, J. W. & Hagedorn, L., 1 Sept. 2021, in: Philosophy Today. 65, 4, S. 767-772 6 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


HRM Policies' Impact on Employees' Employability: The Role of Age Climate and the Offering of Developmental Measures

Schrimpf, M., Froehlich, D. E. & Venegas, B. C., Sept. 2021, in: Administrative sciences. 11, 3, 12 S., 79.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Parents’ attitudes towards students with a background of migration: Does the background of migration matter?

Kast, J., Lehofer, M., Tanzer, N., Hagn, J. & Schwab, S., Sept. 2021, in: Studies in Educational Evaluation. 70, 8 S., 101014.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Procreation, Footprint and Responsibility for Climate Change

Pinkert, F. & Sticker, M., Sept. 2021, in: The Journal of Ethics. 25, 3, S. 293–321 29 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed