Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2023
Gendered affordance perception and unequal domestic labour
McClelland, T. & Sliwa, P., Sept. 2023, in: Philosophy and Phenomenological Research. 107, 2, S. 501-524 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How to do robots with words: a performative view of the moral status of humans and nonhumans
Coeckelbergh, M., Sept. 2023, in: Ethics and Information Technology. 25, 3, 44.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Involving Young People with Disabilities in Post-school Transitions through Reflecting Teams: Methodological Reflections and Adaptations for More Participation in a Longitudinal Study
Fasching, H., Felbermayr, K. & Todd, L., Sept. 2023, in: International Journal of Educational and Life Transitions. 2, 1, S. 1-15Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Murdoch's Ontological Argument
Mason, C. & Dougherty, M., Sept. 2023, in: European Journal of Philosophy. 31, 3, S. 769-784 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Promoting Liberal Education through Introductory Psychology: The Perspective-Based Approach
Searight, H. R. & Geiss, P., Sept. 2023, in: Review of General Psychology. 27, 3, S. 260-274 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Craft of Mixed Methods Research Design: Section 2 Conclusions
Schoonenboom, J. & Johnson, S. L., Sept. 2023, The Sage Handbook of Mixed Methods Research Design. Poth, C. N. (Hrsg.). London: SAGE Publications Sage UK: London, England, S. 180-186Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The Craft of Mixed Methods Research Design: Section 2 Introduction
Johnson, S. L. & Schoonenboom, J., Sept. 2023, The Sage Handbook of Mixed Methods Research Design. Poth, C. N. (Hrsg.). London: SAGE Publications Sage UK: London, England, S. 97-100Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The Field of 'Between': Vol. 1 - At the Limits of Cognitive Science and Philosophy
Hashi, H., Sept. 2023, Wien: LIT Verlag. 210 S. (Komparative Philosophie für eine globale Welt, Band 9).Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
The Methods-Inference Map: Visualizing the Interactions Between Methods and Inferences in Mixed Methods Research
Schoonenboom, J., Sept. 2023, The Sage Handbook of Mixed Methods Research Design. Poth, C. N. (Hrsg.). London: SAGE Publications Sage UK: London, England, S. 114-129 8Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
„Trau dich! Sei laut und wehr’ dich!“ AusBildung bis 18 aus der Sicht von Teilnehmenden aus Wien
Wöhrer, V., 23 Aug. 2023, in: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS). 48, 3, S. 359-379 21 S., 48.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Voices of transition: analysing inequality and adolescents’ lives after Mittelschule
Flecker, J., Schels, B. K. & Wöhrer, V., 23 Aug. 2023, in: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS). 48, 48, S. 303-308 6 S., 48.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Structuralism and informal provability
Schiemer, G. & Wigglesworth, J., 9 Aug. 2023, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 55Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Obstacles to Differentiated Instruction (DI). Reviewing Factors Outside the Classroom that Contribute to Successful DI Implementation.
Schwab, S. & Woltran, F., 2 Aug. 2023, Differentiated Instruction Around the World: A Global Inclusive Insight. Letzel-Alt, V. & Pozas, M. (Hrsg.). Münster: Waxmann Verlag, S. 103-114 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Catastrophic Times: Against Equivalencies of History and Vulnerability in the «Anthropocene»
Gisinger, R., Aug. 2023, in: Filosofia. Revista da Faculdade de Letras da Universidade do Porto. 39, S. 61-77 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ethnic In-and Out-Group Friendships Going Into Early Adolescence: Prevalence, Quality, Stability, and the Role of the Network Structure
Oczlon, S., Boda, Z., Schwab, S., Bardach, L., Lehofer, M. & Lüftenegger, M., Aug. 2023, in: Journal of Early Adolescence. 43, 7, S. 867-907 41 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation
Zurbriggen, C., Hofmann, V., Lehofer, M. & Schwab, S., Aug. 2023, in: International Journal of Inclusive Education. 27, 11, S. 1223-1238 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Taking the Lead for Campus-Community-Partnerships in Austria
Fahrenwald, C., Resch, K., Rameder, P., Fellner, M., Slepcevic-Zach, P. & Knapp, M., Aug. 2023, in: Frontiers in Education. 8, 1206536.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Grounds and the Components of Concepts
Claas, J. K., Aug. 2023, in: Erkenntnis: an international journal of analytic philosophy. 88, 6, S. 2409-2429 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Making (of) Ecology: Philosophical perspectives on Tim Ingold
Gisinger, R., 31 Juli 2023, One World Anthropology and Beyond: A Multidisciplinary Engagement with the Work of Tim Ingold . Porr, M. & Weidtmann, N. (Hrsg.). London: Routledge, Taylor & Francis, S. 140-155 278 S. (Routledge Studies in Anthropology).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Pre-service primary school teachers' knowledge during teaching informal statistical inference
de Vetten, A., Keijzer, R., Schoonenboom, J. & van Oers, B., 31 Juli 2023, in: Statistics Education Research Journal. 22, 2, 16 S., 12.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed