Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2021


Epistemic Injustice and Indigenous Peoples in the Inter-American Human Rights System

Townsend, L. & Townsend, D. L., 2021, in: Social Epistemology: a journal of knowledge, culture, and policy. 35, 2, S. 147-159 13 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Epistemology of modality: Between the rock and the hard place

Pättiniemi, I., Koskinen, R. & Hirvonen, I., 2021, in: Acta Philosophica Fennica. 97, S. 33-53

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Ernst Cassirer on historical thought and the demarcation problem of epistemology

Biagioli, F., 2021, in: British Journal for the History of Philosophy. 29, 4, S. 652-670

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Ernst Mach and the Vienna Circle: A Re-evaluation of the Reception and Influence of his Work

Stadler, F., 2021, Interpreting Mach. Critical Essays. Preston, J. (Hrsg.). Cambridge University Press, S. 184-207

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Estetika kit ecses

Vogt, E. M., 2021, in: Borec. LXXII, S. 204-214 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Euro-Asia Encounters on 21st-Century Competency-Based Curriculum Reforms: A Historical and Cultural (Re)Turn

Tröhler, D. & Zhao, W., 2021, Euro-Asian Encounters on 21st-Century Competency-Based Curriculum Reforms: Cultural Views on Globalization and Localization. Zhao, W. & Tröhler, D. (Hrsg.). Springer Nature Singapore Pte Ltd. , S. 3-17 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Fichtes Regressargument. Eine Kritik an Tobias Rosefeldts Interpretation

Lang, S., 2021, in: Freiburger Zeitschrift für Philosophie und Theologie. 68, 2

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Fostering authentic inquiry at multiple levels through participatory action research

Oyrer, S., Hauer, B. M., Hesse, A., Keplinger, G. & Reitinger, J., 2021, in: Pädagogische Horizonte. 5, 2, S. 1-18 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Good Practice in Inclusive Education: Participatory Reinterpretation of Already Existing Elaborate Classroom Practices Under a UDL Perspective

Proyer, M., Kremsner, G. & Biewer, G., 2021, Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning. Galkiene, A. & Monkeviciene, O. (Hrsg.). 1. Aufl. Cham: Springer International Publishing, S. 279-312 (Inclusive Learning and Educational Equity, Band 5).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Green Leviathan or the Poetics of Political Liberty

Coeckelbergh, M., 2021, Routledge.

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


Groups, Norms, and Practices: Essays on Inferentialism and Collective Intentionality

Schmid, H. B. (Hrsg.), Townsend, L. (Hrsg.), Stovall, P. (Hrsg.) & Koren, L. (Hrsg.), 2021, Springer.

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


Hölderlin’s idea of ‘Bildungstrieb’: A model from yesteryear?

Waibel, V., 2021, Bildung and Paideia: Philosophical Models of Education. Zovko, M-É. & Dillon, J. M. (Hrsg.). 1 Aufl. London: Routledge, S. 92-103 12 S. (Educational Philosophy & Theory; Nr. 6/7, Band 50).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


How to Dance with Robots

Hubatschke, C., 2021, Machinic Assemblages of Desire: Deleuze and Artistic Research 3. Leuven University Press, S. 209-222

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


How to Think about the Climate Crisis: A Philosophical Guide to Saner Ways of Living

Parkes, G., 2021, London & New York: Bloomsbury Academic. 272 S.

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


In Love with Art & Philosophy. Zwischen Kunst & Philosophie

Böhler, A. & Granzer, S. V., 2021, Knowing in Performing. Artistic Research in Music and the Performing Arts. Huber, A., Ingrisch, D., Kaufmann, T., Kretz, J., Schröder, G. & Zembylas, T. (Hrsg.). Bielefeld: Transcript Verlag, S. 161-184

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Inclusive education in Saudi Arabia and Germany: students’ perception of school well-being, social inclusion, and academic self-concept

Alnahdi, G. H. & Schwab, S., 2021, in: European Journal of Special Needs Education. 36, 5, S. 773-786 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed