Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2021
Epistemic Injustice and Indigenous Peoples in the Inter-American Human Rights System
Townsend, L. & Townsend, D. L., 2021, in: Social Epistemology: a journal of knowledge, culture, and policy. 35, 2, S. 147-159 13 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Epistemology of modality: Between the rock and the hard place
Pättiniemi, I., Koskinen, R. & Hirvonen, I., 2021, in: Acta Philosophica Fennica. 97, S. 33-53Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ernst Cassirer on historical thought and the demarcation problem of epistemology
Biagioli, F., 2021, in: British Journal for the History of Philosophy. 29, 4, S. 652-670Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ernst Mach and the Vienna Circle: A Re-evaluation of the Reception and Influence of his Work
Stadler, F., 2021, Interpreting Mach. Critical Essays. Preston, J. (Hrsg.). Cambridge University Press, S. 184-207Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Estetika kit ecses
Vogt, E. M., 2021, in: Borec. LXXII, S. 204-214 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ethos und Wahrnehmung. Zur Heranbildung einer pädagogischen Achtsamkeit und Zuwendung am Beispiel eines hochschuldidaktischen Konzepts in der Lehrer*innenbildung.
Agostini, E. & Bube, A., 2021, in: Journal für LehrerInnenbildung. 21, 3, S. 64-73Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Euro-Asia Encounters on 21st-Century Competency-Based Curriculum Reforms: A Historical and Cultural (Re)Turn
Tröhler, D. & Zhao, W., 2021, Euro-Asian Encounters on 21st-Century Competency-Based Curriculum Reforms: Cultural Views on Globalization and Localization. Zhao, W. & Tröhler, D. (Hrsg.). Springer Nature Singapore Pte Ltd. , S. 3-17 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Euro-Asian Encounters on 21st-Century Competency-Based Curriculum Reforms: Cultural Views on Globalization and Localization
Tröhler, D. (Hrsg.) & Zhao, W. (Hrsg.), 2021, Springer Nature Singapore Pte Ltd. . 247 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Exclusion, objectification, exploitation: the participation of women and LGBTQIA+ populations in climate change information services
Townsend, D. L., 2021, Centre for Sexualities, AIDS and Gender, University of Pretorai.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Fichtes Regressargument. Eine Kritik an Tobias Rosefeldts Interpretation
Lang, S., 2021, in: Freiburger Zeitschrift für Philosophie und Theologie. 68, 2Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Fostering authentic inquiry at multiple levels through participatory action research
Oyrer, S., Hauer, B. M., Hesse, A., Keplinger, G. & Reitinger, J., 2021, in: Pädagogische Horizonte. 5, 2, S. 1-18 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Good Practice in Inclusive Education: Participatory Reinterpretation of Already Existing Elaborate Classroom Practices Under a UDL Perspective
Proyer, M., Kremsner, G. & Biewer, G., 2021, Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning. Galkiene, A. & Monkeviciene, O. (Hrsg.). 1. Aufl. Cham: Springer International Publishing, S. 279-312 (Inclusive Learning and Educational Equity, Band 5).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Green Leviathan or the Poetics of Political Liberty
Coeckelbergh, M., 2021, Routledge.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Groups, Norms, and Practices: Essays on Inferentialism and Collective Intentionality
Schmid, H. B. (Hrsg.), Townsend, L. (Hrsg.), Stovall, P. (Hrsg.) & Koren, L. (Hrsg.), 2021, Springer.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
„Heißt das, es gibt rechtlich gesehn keine Rassen?“: „Rasse“ als un/sichtbare Denkkategorie von Lehrer*innen und Schüler*innen
Markom, C., 2021, in: Juridikum. Zeitschrift für Kritik, Recht, Gesellschaft. 2021, 4, S. 522-531 10 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Hölderlin’s idea of ‘Bildungstrieb’: A model from yesteryear?
Waibel, V., 2021, Bildung and Paideia: Philosophical Models of Education. Zovko, M-É. & Dillon, J. M. (Hrsg.). 1 Aufl. London: Routledge, S. 92-103 12 S. (Educational Philosophy & Theory; Nr. 6/7, Band 50).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
How to Dance with Robots
Hubatschke, C., 2021, Machinic Assemblages of Desire: Deleuze and Artistic Research 3. Leuven University Press, S. 209-222Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
How to Think about the Climate Crisis: A Philosophical Guide to Saner Ways of Living
Parkes, G., 2021, London & New York: Bloomsbury Academic. 272 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
In Love with Art & Philosophy. Zwischen Kunst & Philosophie
Böhler, A. & Granzer, S. V., 2021, Knowing in Performing. Artistic Research in Music and the Performing Arts. Huber, A., Ingrisch, D., Kaufmann, T., Kretz, J., Schröder, G. & Zembylas, T. (Hrsg.). Bielefeld: Transcript Verlag, S. 161-184Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Inclusive education in Saudi Arabia and Germany: students’ perception of school well-being, social inclusion, and academic self-concept
Alnahdi, G. H. & Schwab, S., 2021, in: European Journal of Special Needs Education. 36, 5, S. 773-786 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed