Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2024
Is Bohr’s Correspondence Principle just Hankel’s Principle of Permanence?
Toader, I. D., Feb. 2024, in: Studies in History and Philosophy of Science Part A. 103, S. 137-145 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Metaphysics of Development and Evolution: From Thing Ontology to Process Ontology
Meincke, A. S., Feb. 2024, in: Human Development. 67, 5-6, S. 233-256 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Imagined communities, social stratifications, and educational responses. Conditions of the possibility to talk about differentiation
Tröhler, D. & Winkler, S., 24 Jan. 2024, in: Journal of Curriculum Studies. 56, 2, S. 131-145 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Game of Academic Publishing: A Review of Gamified Publication Practices in the Social Sciences
Köbli, N. A., Leisenheimer, L., Kucera, T., Achter, M. & Schadler, C., 23 Jan. 2024, in: Frontiers in Communication. 9, S. 1-11 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Bridging the gap: A longitudinal study on the relation between preschool children’s moral self-concept, normative stances, and sharing behavior
Schiele, T., Mues, A., Wirth, A., Christner, N., Paulus, M., Birtwistle, E. & Niklas, F., 18 Jan. 2024, in: Social and Emotional Learning: Research, Practice, and Policy.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Minding the gut: extending embodied cognition and perception to the gut complex
Boem, F., Greslehner, G. P., Konsman, J. P. & Chiu, L., 8 Jan. 2024, in: Frontiers in Neuroscience. 17, 1172783.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Collective Agency and Positive Political Theory
Moen, L., Jan. 2024, in: Journal of Theoretical Politics. 36, 1, S. 83-98 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Explanatory power by vagueness: Challenges to the strong prior hypothesis on hallucinations exemplified by the Charles-Bonnet-Syndrome
Schmid, F. R. & Kriegleder, M., Jan. 2024, in: Consciousness and Cognition. 117, 103620, 103620.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Rule-Following I: The Basic Issues
Reiland, I., Jan. 2024, in: Philosophy Compass. 19, 1, e12900.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
System First: An Integrative Approach to Introductory Psychology
Nolting, H-P. & Geiss, P., Jan. 2024, in: Teaching of Psychology. 51, 1, S. 118-123 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
形而上学导论
Xie, P. (Übersetzer), 2024, Renmin University of China Press. 386 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
A common denominator? Epistemic systems bridge Epistemic Relativism and Epistemic Oppression
Veigl, S. J., 2024, in: Hypatia: a journal of feminist philosophy.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A Performative Approach to Mixed Methods Research
Schoonenboom, J., 2024, Philosophical Foundations of Mixed Methods Research: Dialogues between Researchers and Philosophers. Shan, Y. (Hrsg.). London: Routledge, Taylor & Francis, S. 127-151 25 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
ACIIS - Academy for creative, innovative and inclusive schools. Theaterpädagogische Methoden zum Sprach-Lernen im Grundschulbereich
Hoffelner, A., 2024, in: Zeitschrift für Theaterpädagogik. Korrespondenzen. 85, S. 62-63 2 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Against the Rules – Disrupting and Reassessing Discursive Practices of Playfulness
Kremsner, G., Schmölz, A. & Proyer, M., 2024, in: Disability & Society. 39, 3, S. 620-641 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Alles verkehrt. Verkehr als Seinsprinzip des Lebens
Meincke, A. S., 2024, in: Wespennest: Zeitschrift für brauchbare Texte und Bilder. 187, S. 48-52Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Artificial Intelligence is Algorithmic Mimicry: Why Artificial “Agents” Are Not (and Won’t Be) Proper Agents
Jaeger, J., 2024, in: Neurons, Behavior, Data Analysis, and Theory.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Artificial intelligence, the common good, and the democratic deficit in AI governance
Coeckelbergh, M., 2024, in: AI and Ethics.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Assembly Theory: What it Does and What it Does Not Do
Jaeger, J., 2024, in: Journal of Molecular Evolution.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Aufgeklärte Medienpädagogik: Religionsfreiheit und Zukunftsoffenheit für freie Menschen.
Swertz, C., 2024, in: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 62, 1, S. 1-20 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed