Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2020
Education policy and the socio-spatiality of school reform – learning support spaces as perceived by students in the context of the new middle school policy in Austria
Knapp, M., Kilian, M. & Katschnig, T., 17 Juli 2020, in: Journal of Pedagogy. 11, 1, S. 59-82 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teachers’ Judgments of Students’ School-Wellbeing, Social Inclusion, and Academic Self-Concept: A Multi-Trait-Multimethod Analysis Using the Perception of Inclusion Questionnaire
Schwab, S. & Alnahdi, G. H., 7 Juli 2020, in: Frontiers in Psychology. 11, 8 S., 1498.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Doing Things Together: A Theory of Skillful Joint Action
Martens, J., Juli 2020, Berlin: De Gruyter. 244 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
In hate we trust: The collectivization and habitualization of hatred
Szanto, T., Juli 2020, in: Phenomenology and the Cognitive Sciences. 19, 3, S. 453-480 28 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ontological Disputes and the Phenomenon of Metalinguistic Negotiation: Charting the Territory
Belleri, D., Juli 2020, in: Philosophy Compass. 15, 7, S. 1-11 11 S., e12684.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
National literacies, or modern education and the art of fabricating national minds
Tröhler, D., 25 Juni 2020, in: Journal of Curriculum Studies. 52, 5, S. 620-635 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Digitale Kluft. Teilhabebarrieren für Studierende durch universitäres home learning?
Schmölz, A., Geppert, C. & Barberi, A., 20 Juni 2020, in: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 58, 02, 26 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
„Ich bin keine Pausenaufsicht, ich bin kein Retter … ich bin Lehrer.“: Eine dokumentarische Analyse zur Rolle von Lehrenden in der COVID-19-Krise
Reischl, J. & Schmölz, A., 20 Juni 2020, in: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 58, 02Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How to Assess Rater Rankings? A Theoretical and a Simulation Approach Using the Sum of the Pairwise Absolute Row Differences (PARDs)
Bartok, L. & Burzler, M. A., 8 Juni 2020, in: Journal of Statistical Theory and Practice. 14, 16 S., 37.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Before Watson and Crick in 1953 Came Friedrich Miescher in 1869
Lamm, E., Harman, O. & Veigl, S. J., 1 Juni 2020, in: Genetics. 215, 2, S. 291-296 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Family Involvement and Immigrant Parents: Perceptions of Indian mothers in Vienna
Subasi Singh, S., 1 Juni 2020, in: Shanlax International Journal of Education. 8, 3, S. 61-66 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Medienpädagogische Elemente einer Medienethik nach Dieter Baacke: Psychoanalyse, Sprachspiel und Diskursethik als Voraussetzungen eines digitalen Humanismus
Barberi, A., 1 Juni 2020, Bildung und Digitalisierung: Auf der Suche nach Kompetenzen und Performanzen. Trültzsch-Wijnen, C. & Brandhofer, G. (Hrsg.). Nomos Verlag, S. 13-27 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Slurs: Departures from Genuine Uses and Derogation
Belleri, D., 1 Juni 2020, in: Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 62, 1, S. 9-24 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Late Masterwork of Gilles Deleuze: Linking Style to Method in What Is Philosophy?
Schönher, M., 1 Juni 2020, in: Qui Parle: Critical Humanities and Social Sciences. 29, 1, S. 25–63 39 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Assessing Perceptions of Resources and Inclusive Teaching Practices: A cross-country study between German and Saudi Students in Inclusive Schools
Schwab, S., Alnahdi, G. H., Goldan, J. & Elhadi, A., Juni 2020, in: Studies in Educational Evaluation. 65, 8 S., 100849.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Atomism and Fundamentality
Schnieder, B., Juni 2020, in: Erkenntnis. 85, 3, S. 551-574 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Between legal requirements and local traditions in school improvement reform in Austria: School leaders as gap managers
Knapp, M., Juni 2020, in: European Journal of Education: research, development and policies. 55, 2, S. 169-182 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Categoricity and Possibility: A Note on Williamson's Modal Monism
Toader, I. D., Juni 2020, The Logica Yearbook 2019. Sedlar, I. & Blicha, M. (Hrsg.). London: College Publications, S. 221-231 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Thinking Faith after Christianity: A Theological Reading of Jan Patočka’s Phenomenological Philosophy
Koci, M., Juni 2020, Albany: State University of New York Press (SUNY Press). 304 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Assessing Dimensions of Inclusion from Students’ Perspective – Measurement Invariance across Students with Learning Disabilities in different educational Settings
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S. & Gebhardt, M., 26 Mai 2020, in: European Journal of Special Needs Education. 35, 3, S. 287-302 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed