Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2020


Education policy and the socio-spatiality of school reform – learning support spaces as perceived by students in the context of the new middle school policy in Austria

Knapp, M., Kilian, M. & Katschnig, T., 17 Juli 2020, in: Journal of Pedagogy. 11, 1, S. 59-82 24 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Doing Things Together: A Theory of Skillful Joint Action

Martens, J., Juli 2020, Berlin: De Gruyter. 244 S.

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


In hate we trust: The collectivization and habitualization of hatred

Szanto, T., Juli 2020, in: Phenomenology and the Cognitive Sciences. 19, 3, S. 453-480 28 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Ontological Disputes and the Phenomenon of Metalinguistic Negotiation: Charting the Territory

Belleri, D., Juli 2020, in: Philosophy Compass. 15, 7, S. 1-11 11 S., e12684.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


National literacies, or modern education and the art of fabricating national minds

Tröhler, D., 25 Juni 2020, in: Journal of Curriculum Studies. 52, 5, S. 620-635 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Digitale Kluft. Teilhabebarrieren für Studierende durch universitäres home learning?

Schmölz, A., Geppert, C. & Barberi, A., 20 Juni 2020, in: Medienimpulse: Beiträge zur Medienpädagogik. 58, 02, 26 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


How to Assess Rater Rankings? A Theoretical and a Simulation Approach Using the Sum of the Pairwise Absolute Row Differences (PARDs)

Bartok, L. & Burzler, M. A., 8 Juni 2020, in: Journal of Statistical Theory and Practice. 14, 16 S., 37.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Before Watson and Crick in 1953 Came Friedrich Miescher in 1869

Lamm, E., Harman, O. & Veigl, S. J., 1 Juni 2020, in: Genetics. 215, 2, S. 291-296 6 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Family Involvement and Immigrant Parents: Perceptions of Indian mothers in Vienna

Subasi Singh, S., 1 Juni 2020, in: Shanlax International Journal of Education. 8, 3, S. 61-66 6 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Medienpädagogische Elemente einer Medienethik nach Dieter Baacke: Psychoanalyse, Sprachspiel und Diskursethik als Voraussetzungen eines digitalen Humanismus

Barberi, A., 1 Juni 2020, Bildung und Digitalisierung: Auf der Suche nach Kompetenzen und Performanzen. Trültzsch-Wijnen, C. & Brandhofer, G. (Hrsg.). Nomos Verlag, S. 13-27 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Slurs: Departures from Genuine Uses and Derogation

Belleri, D., 1 Juni 2020, in: Studies in Logic, Grammar and Rhetoric. 62, 1, S. 9-24 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Late Masterwork of Gilles Deleuze: Linking Style to Method in What Is Philosophy?

Schönher, M., 1 Juni 2020, in: Qui Parle: Critical Humanities and Social Sciences. 29, 1, S. 25–63 39 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Assessing Perceptions of Resources and Inclusive Teaching Practices: A cross-country study between German and Saudi Students in Inclusive Schools

Schwab, S., Alnahdi, G. H., Goldan, J. & Elhadi, A., Juni 2020, in: Studies in Educational Evaluation. 65, 8 S., 100849.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Atomism and Fundamentality

Schnieder, B., Juni 2020, in: Erkenntnis. 85, 3, S. 551-574 24 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Between legal requirements and local traditions in school improvement reform in Austria: School leaders as gap managers

Knapp, M., Juni 2020, in: European Journal of Education: research, development and policies. 55, 2, S. 169-182 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Categoricity and Possibility: A Note on Williamson's Modal Monism

Toader, I. D., Juni 2020, The Logica Yearbook 2019. Sedlar, I. & Blicha, M. (Hrsg.). London: College Publications, S. 221-231 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Assessing Dimensions of Inclusion from Students’ Perspective – Measurement Invariance across Students with Learning Disabilities in different educational Settings

Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S. & Gebhardt, M., 26 Mai 2020, in: European Journal of Special Needs Education. 35, 3, S. 287-302 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed