Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2020
Pulmonary Hypertension in Adults with Congenital Heart Disease: Real-World Data from the International COMPERA-CHD Registry
Kaemmerer, H., Gorenflo, M., Huscher, D., Pittrow, D., Apitz, C., Baumgartner, H., Berger, F., Bruch, L., Brunnemer, E., Budts, W., Claussen, M., Coghlan, G., Dähnert, I., D'Alto, M., Delcroix, M., Distler, O., Dittrich, S., Dumitrescu, D., Ewert, R., Faehling, M., &49 mehr , 13 Mai 2020, in: Journal of clinical medicine. 9, 5, 21 S., 1456.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Analyzing Group Interactions: A Guidebook for Qualitative, Quantitative and Mixed Methods
Huber, M. (Hrsg.) & Froehlich, D. (Hrsg.), 4 Mai 2020, London: Routledge. 218 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Video-based Content Analysis
Huber, M., 4 Mai 2020, Analyzing Group Interactions: A Guidebook for Qualitative, Quantitative and Mixed Methods. Huber, M. & Froehlich, D. (Hrsg.). London : Routledge, S. 37-48 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Reproducibility of amygdala activation in facial emotion processing at 7T
Geissberger, N., Tik, M., Sladky, R., Woletz, M., Schuler, A. L., Willinger, D. & Windischberger, C., 1 Mai 2020, in: NeuroImage. 211, S. 1-12 12 S., 116585.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The World as a Theological Problem
Koci, M., 1 Mai 2020, in: Journal for Continental Philosophy of Religion. 2, 1, S. 22-46 25 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Realistic Humanism: Martha Nussbaum on Human Nature
Kallhoff, A., Mai 2020, Aristotelian Naturalism: A Research Companion. Hähnel, M. (Hrsg.). Springer, S. 237-245 9 S. (Historical-Analytical Studies on Nature, Mind and Action, Band 8).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Studying in the Superdiverse City: System_D and the Challenge of Solidarity in Brussels
Schildermans, H., Vandenabeele, J., Vlieghe, J. & Zamojski, P., Mai 2020, in: Studies in Philosophy and Education. 39, 3, S. 257-268 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Role of Atmosphere in Shared Emotion
Trigg, D., Mai 2020, in: Emotion, Space and Society. 35, 100658.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Could We Really Be Made of Swiss Cheese? Xenobiology as an Engineering Epistemology for Biological Realization
Koskinen, R., 15 Apr. 2020, in: ChemBioChem: a european journal of chemical biology. 21, 18, S. 2591-2594 4 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Dispositionalism: Between Metaphysics and the Philosophy of Science
Meincke, A. S., 8 Apr. 2020, Dispositionalism: Perspectives from Metaphysics and the Philosophy of Science. Meincke, A. S. (Hrsg.). Springer Nature Switzerland AG, S. 1-12 12 S. (Synthese Library, Band 417).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Powers, Persistence and Process
Meincke, A. S., 8 Apr. 2020, Dispositionalism: Perspectives from Metaphysics and the Philosophy of Science. Meincke, A. S. (Hrsg.). Springer Nature Switzerland AG, S. 89-113 25 S. (Synthese Library, Band 417).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Between legal requirements and local traditions in school improvement reform in Austria: School leaders as gap managers
Knapp, M., 3 Apr. 2020, in: European Journal of Education: research, development and policies. 55, 2, S. 169-182 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A meta-analysis of contingent-capture effects
Büsel, C., Voracek, M. & Ansorge, U., Apr. 2020, in: Psychological Research. 84, 3, S. 784–809 26 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Linking Quantitative and Qualitative Network Approaches: A Review of Mixed Methods Social Network Analysis in Education Research
Froehlich, D. E., Waes, S. V. & Schäfer, H., 1 März 2020, in: Review of Research in Education: language policy, politics and diversity in education. 44, 1, S. 244-268 25 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Groups with minds of their own making
Townsend, L., März 2020, in: Journal of Social Philosophy. 51, 1, S. 129-151 23 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Situating Feminist Epistemology
McKenna, R., März 2020, in: Episteme. A Journal of Social Epistemology. 17, 1, S. 28-47 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The influence of values in shared (medical) decision making
Baldt, B., März 2020, in: Ethik in der Medizin. 32, 1, S. 37-47 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
What is in a morpheme? Theoretical, experimental and computational approaches to the relation of meaning and form in morphology
Manova, S., Hammarström, H., Kastner, I. & Nie, Y., März 2020, in: Word Structure. 13, 1, S. 1-21 126 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Doing Digital: Ein Beitrag zur Medienkompetenzvermittlung für Entscheidungsimpulse setzende Akteur*innen
Barberi, A. & Swertz, C., 1 Feb. 2020, Digitalisierung – Subjekt – Bildung: Kritische Betrachtungen der digitalen Transformation. Dander, V., Bettinger, P., Ferraro, E., Leineweber, C. & Rummler, K. (Hrsg.). Opladen: Budrich, S. 77-96 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Personal Data für Entscheidungsimpulse setzende Akteurinnen und Akteure: Ein Beitrag zu Zielen und Methoden der handlungsorientierten Medienpäpdagogik
Swertz, C. & Barberi, A., 1 Feb. 2020, Erziehungswissenschaftliche und medienpädagogische Online-Forschung: Herausforderungen und Perspektiven. Fromme, J., Iske, S., Leik, T., Rehfeld, S., Bastian, J., Pietraß, M. & Rummler, K. (Hrsg.). 1 Aufl. Berllin: DGfE, S. 15-34 20 S. (Jahrbuch Medienpädagogik, Band 15).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed