Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2020
Politique d'éducation et évolution de l'école en Autriche
Gruber, K. H., Dez. 2020, in: Revue internationale d'éducation. 85, S. 36-42Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Slow growth and increased spontaneous mutation frequency in respiratory deficient afo1- yeast suppressed by a dominant mutation in ATP3
Li, J., Rinnerthaler, M., Hartl, J., Weber, M., Karl, T., Breitenbach-Koller, H., Mülleder, M., Vowinckel, J., Marx, H., Sauer, M., Mattanovich, D., Ata, Ö., De, S., Greslehner, G. P., Geltinger, F., Burhans, B., Grant, C., Doronina, V., Ralser, M., Streubel, M. K., &9 mehr , Dez. 2020, in: G3: Genes, Genomes, Genetics. 10, 12, S. 4637-4648 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Supra-company apprenticeship training in Austria: a synopsis of empirical findings on a possibly early phase of a new pillar within VET
Schlögl, P., Mayerl, M., Löffler, R. & Schmölz, A., Dez. 2020, in: Empirical Research in Vocational Education and Training. 12, 1, S. 1-17 17 S., 17.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
When Machines Talk: A Brief Analysis of Some Relations between Technology and Language
Coeckelbergh, M., Dez. 2020, in: Technology and Language. 1, 1, S. 22-27 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Insights From Setting up the First Wave of a Qualitative Longitudinal Study
Wöhrer, V., Jesser, A., Mataloni, B. & Schmidt, A., 24 Nov. 2020, in: International Journal of Qualitative Methods (IJQM). 19, 1-2, S. 1-12 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Indeterminacy of the Distinction between Objects and Ways of Being
Brotero De Rizzo, J., 23 Nov. 2020, in: Erkenntnis: an international journal of analytic philosophy. 87, 6, S. 2923-2941 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teacher Training in Austria in the Last Decade: The Development of and Challenges for an Inclusive School System
Subasi Singh, S. & Paudel, F., 16 Nov. 2020, in: Frontiers in Education. 2020, 5, S. 1-10 10 S., 596244.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Explanation by status as empty-base explanation
Kappes, Y., 9 Nov. 2020, in: Synthese. 199, S. 2575-2595 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The role of self-transcending knowledge in Senge’s understanding of learning organizations: Towards an interdisciplinary taxonomy of self-transcending knowledge
Kaiser, A. & Peschl, M. F., 3 Nov. 2020, in: Learning Organization. 27, S. 1-13 13 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Animal Body As Medium: Taxidermy And European Expansion, 1775–1865
Ross, A. S., 1 Nov. 2020, in: Past and Present. 249, 1, S. 85-119 35 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
矛盾と向きあう現代の自然科学 ー: 西田哲学「絶対矛盾的自己同一」の影響下に形成されたピッチュマン<アポリアの論理>
Hashi, H., Nov. 2020, in: The Bulletin of The Japan Society for Global System and Ethics. 15, S. 55-63 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Consultation, Consent, and the Silencing of Indigenous Communities
Townsend, L. & Townsend, D. L., Nov. 2020, in: Journal of Applied Philosophy. 37, 5, S. 781-798 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Coping with Contradictions in the Contemporary Natural Science: – The Theory of “APORON” by Herbert PIETSCHMANN Interfaced by NISHIDA’s Principle “The Absolute Contradictory Self-Identity”,
Hashi, H., Nov. 2020, in: The Bulletin of The Japan Society for Global System and Ethics. 15, S. 63-64 2 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Early Christian Thinkers on Free Will
Karamanolis, G., Nov. 2020, Fate, Providence and Free Will in the Early Imperial Period. Brouwer, R. & Vimercati, E. (Hrsg.). Leiden: Brill, S. 211-230 20 S. (Ancient Philosophy & Religion, Band 4).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The Judge-Dependence of Aesthetic and Moral Judgement
Kölbel, M., Nov. 2020, in: Organon F : filozofický casopis. 27, 4, S. 556–587 32 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The positive impact of knowledge and quality of contact on university students’ attitudes towards people with intellectual disability in the Arab world
Alnahdi, G. H., Elhadi, A. & Schwab, S., Nov. 2020, in: Research in Developmental Disabilities. 106, 7 S., 103765.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Primacy of Virtue: The Transition from De Finibus to Tusculanae Disputationes V
Karamanolis, G., Nov. 2020, Cicero ethicus : Die "Tusculanae disputationes" im Vergleich mit "De finibus bonorum et malorum". Müller, G. & Müller, J. (Hrsg.). Heidelberg, Neckar: Universitätsverlag Winter, S. 149-171 23 S. (Philosophia Romana, Band 1).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Dispersion matters: Diagnostics and control data computer simulation in Concealed Information Test studies
Lukács, G. & Specker, E., 2 Okt. 2020, in: PLoS ONE. 15, 10, 22 S., e0240259.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Philosophien der Pluralisierung: Begegnungen des Politischen zwischen Gilles Deleuze und Jean-Luc Nancy
Gisinger, R., 2 Okt. 2020, Paderborn: Wilhelm Fink. 238 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Agreement among student, parent and teacher ratings of school inclusion: A multitrait-multimethod analysis
Schwab, S., Zurbriggen, C. & Venetz, M., Okt. 2020, in: Journal of School Psychology. 82, S. 1-16 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed