Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2021


Interimsliebe. Die Einheit von Syllogistik, Dialektik und Mystik

König, R., 1 Nov. 2021, Königshausen & Neumann. 647 S.

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


Teacher Handbook On Diversity and Inclusion in School Introduction and Ideas for Everyday Teaching

Proyer, M., Reisenbauer, S., Boonyakarn, T. & Sriwanyong, S., 1 Nov. 2021

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


コロナ・パンデミックにおける人間の思考-欧州・思想界からの発信

Hashi, H., Nov. 2021, in: The Bulletin of The Japan Society for Global System and Ethics. 16, S. 119-120 2 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Disagreement, Certainties, Relativism

Kusch, M., Nov. 2021, in: Topoi: an international review of philosophy. 40, 5, S. 1097-1105 9 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Education for Sustainable Development: Impact and Blind Spots within Different Routes in Austrian Teacher Education

Hobusch, U. & Froehlich, D. E., Nov. 2021, in: Sustainability. 13, 21, 14 S., 11585.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Human Thinking in the Corona Pandemic: A Philosophical Report from Europe

Hashi, H., Nov. 2021, in: The Bulletin of The Japan Society for Global System and Ethics. 16, 2021, S. 115-120 6 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The impact of working with core qualities on primary school pupils’ self-concept

Ruit, P., Korthagen, F. A. J. & Schoonenboom, J., 21 Okt. 2021, in: International Journal of Educational Research. 2, S. 7-17 11 S., 100083.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Multimodal Video-Feedback: A Promising way of Giving Feedback on Student Research

Froehlich, D. E. & Guias, D., 19 Okt. 2021, in: Frontiers in Education. 6, 7 S., 763203.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The EU's Education Policy Response to the Covid-19 Pandemic: A Discourse and Content Analysis. A Discourse and Content Analysis

Symeonidis, V., Francesconi, D. & Agostini, E., 15 Okt. 2021, in: Center for Educational Policy Studies Journal. 11, Special Issue, S. 89-115 27 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Mendelssohn und Kant über den ontologischen Gottesbeweis

Lang, S., 1 Okt. 2021, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 69, 5, S. 720-741 22 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Versehentlich unsterblich. Nachleben im Anthropzän

Paret, C., 1 Okt. 2021, in: Merkur: Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken. 75, 869, S. 79-86 8 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Classroom behavioural climate in inclusive education – a study on secondary students’perceptions

Hoffmann, L., Närhi, V., Savolainen, H. & Schwab, S., Okt. 2021, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 21, 4, S. 312-322

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Imagination Extended and Embedded: artifactual versus fictional accounts of models

Knuuttila, T., Okt. 2021, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 198, SUPPL 21, S. 5077-5097 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The decision-point-dilemma: Yet another problem of responsibility in human-AI interaction

Crompton, L., Okt. 2021, in: Journal of Responsible Technology. 7-8, 8 S., 100013.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Multi-Informant Assessment of Bullying in Austrian Schools

Paljakka, A., Schwab, S. & Zurbriggen, C., 30 Sept. 2021, in: Frontiers in Educational Psychology. 6, 12 S., 712318.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Semantic content and utterance context: A spectrum of approaches

Fisher, S. & Borg, E., 30 Sept. 2021, The Cambridge Handbook of the Philosophy of Language. Stalmaszczyk, P. (Hrsg.). Cambridge University Press, (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Living alone under Lockdown

Pinkert, F., 23 Sept. 2021, Political Philosophy in a Pandemic: Routes to a more just future. Bloomsbury Academic

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


The Positive Impact of Joint Activities on Students Attitudes Toward Peers With Disabilities

Alnahdi, G. H., Schwab, S., Elahdi, A. & Alnahdi, A. H., 8 Sept. 2021, in: Frontiers in Psychology. 12, 7 S., 690546.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed