Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2021
Interimsliebe. Die Einheit von Syllogistik, Dialektik und Mystik
König, R., 1 Nov. 2021, Königshausen & Neumann. 647 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Teacher Handbook On Diversity and Inclusion in School Introduction and Ideas for Everyday Teaching
Proyer, M., Reisenbauer, S., Boonyakarn, T. & Sriwanyong, S., 1 Nov. 2021Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
コロナ・パンデミックにおける人間の思考-欧州・思想界からの発信
Hashi, H., Nov. 2021, in: The Bulletin of The Japan Society for Global System and Ethics. 16, S. 119-120 2 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Development of Teachers’ Emotional Adjustment Performance Regarding Their Perception of Emotional Experience and Job Satisfaction During Regular School Operations, the First and the Second School Lockdown in Austria
Lindner, K-T., Savolainen, H. & Schwab, S., Nov. 2021, in: Frontiers in Psychology. 12, 12 S., 702606.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Disagreement, Certainties, Relativism
Kusch, M., Nov. 2021, in: Topoi: an international review of philosophy. 40, 5, S. 1097-1105 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Education for Sustainable Development: Impact and Blind Spots within Different Routes in Austrian Teacher Education
Hobusch, U. & Froehlich, D. E., Nov. 2021, in: Sustainability. 13, 21, 14 S., 11585.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Human Thinking in the Corona Pandemic: A Philosophical Report from Europe
Hashi, H., Nov. 2021, in: The Bulletin of The Japan Society for Global System and Ethics. 16, 2021, S. 115-120 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The impact of working with core qualities on primary school pupils’ self-concept
Ruit, P., Korthagen, F. A. J. & Schoonenboom, J., 21 Okt. 2021, in: International Journal of Educational Research. 2, S. 7-17 11 S., 100083.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Multimodal Video-Feedback: A Promising way of Giving Feedback on Student Research
Froehlich, D. E. & Guias, D., 19 Okt. 2021, in: Frontiers in Education. 6, 7 S., 763203.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The EU's Education Policy Response to the Covid-19 Pandemic: A Discourse and Content Analysis. A Discourse and Content Analysis
Symeonidis, V., Francesconi, D. & Agostini, E., 15 Okt. 2021, in: Center for Educational Policy Studies Journal. 11, Special Issue, S. 89-115 27 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Mendelssohn und Kant über den ontologischen Gottesbeweis
Lang, S., 1 Okt. 2021, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 69, 5, S. 720-741 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Versehentlich unsterblich. Nachleben im Anthropzän
Paret, C., 1 Okt. 2021, in: Merkur: Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken. 75, 869, S. 79-86 8 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Classroom behavioural climate in inclusive education – a study on secondary students’perceptions
Hoffmann, L., Närhi, V., Savolainen, H. & Schwab, S., Okt. 2021, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 21, 4, S. 312-322Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Imagination Extended and Embedded: artifactual versus fictional accounts of models
Knuuttila, T., Okt. 2021, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 198, SUPPL 21, S. 5077-5097 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The decision-point-dilemma: Yet another problem of responsibility in human-AI interaction
Crompton, L., Okt. 2021, in: Journal of Responsible Technology. 7-8, 8 S., 100013.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Multi-Informant Assessment of Bullying in Austrian Schools
Paljakka, A., Schwab, S. & Zurbriggen, C., 30 Sept. 2021, in: Frontiers in Educational Psychology. 6, 12 S., 712318.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Semantic content and utterance context: A spectrum of approaches
Fisher, S. & Borg, E., 30 Sept. 2021, The Cambridge Handbook of the Philosophy of Language. Stalmaszczyk, P. (Hrsg.). Cambridge University Press, (Cambridge Handbooks in Language and Linguistics).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Living alone under Lockdown
Pinkert, F., 23 Sept. 2021, Political Philosophy in a Pandemic: Routes to a more just future. Bloomsbury AcademicVeröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Differentiation and Grouping Practices as a Response to Heterogeneity – Teachers’ Implementation of Inclusive Teaching Approaches in Regular, Inclusive and Special Classrooms
Lindner, K-T., Nusser, L., Gehrer, K. & Schwab, S., 10 Sept. 2021, in: Frontiers in Psychology. 12, 16 S., 676482.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Positive Impact of Joint Activities on Students Attitudes Toward Peers With Disabilities
Alnahdi, G. H., Schwab, S., Elahdi, A. & Alnahdi, A. H., 8 Sept. 2021, in: Frontiers in Psychology. 12, 7 S., 690546.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed