Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2017
Dissociating the capture of attention from saccade activation by subliminal abrupt onsets.
Schöberl, T. & Ansorge, U., Okt. 2017, in: Experimental Brain Research. 235, 10, S. 3175-3191 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Naïve Conception of Properties
Schnieder, B., Okt. 2017, in: Philosophical issues. 27, 1, S. 322-342 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The role of teaching courses and teacher communities in strengthening the identity and agency of teachers at university medical centres
van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Croiset, G., Volman, M. & Beishuizen, J., Okt. 2017, in: Teaching and teacher education. 67, S. 399-409 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Verbalism and Metalinguistic Negotiation in Ontological Disputes
Belleri, D., Okt. 2017, in: Philosophical Studies. 174, 9, S. 2211-2226 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Neues zur Theorie des Gerechten Krieges: Die Wende zum Soldaten und Fragen der Kriegsmoral
Kallhoff, A. & Schulte-Umberg, T., 26 Sept. 2017, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 65, 4, S. 762-780 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How centralized implementation policies failed the Austrian new middle school process
Geppert, C., 8 Sept. 2017, Educational Policy Goes to School: Case Studies on the Limitations and Possibilities of Educational Innovation. Conchas, G. Q., Gottfried, M. A., Hinge, B. M. & Oseguera, L. (Hrsg.). Taylor and Francis Inc., S. 113-124 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
O ecletismo educacional germânico, precursor da educação comparada? Recepções e legado de Grundsätze de Hermann August Niemeyer no espaço franco-suíço
Fontaine, A., 1 Sept. 2017, in: História da Educação. 21, 53, S. 84-99 16 S., 21.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Psichi nous kai soma
Karamanolis, G., Sept. 2017, Eisagogi stin Arxaia Philosophia [Companion to Ancient Philosophy]. Heraklion: Crete University Press, S. 329-367 39 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Ramsey's Pragmatic Approach to Truth and Belief
Gruber, M., Sept. 2017, in: Theoria. 83, 3, S. 225-248 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Integrating the teaching role into one's identity: a qualitative study of beginning undergraduate medical teachers
van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Kusurkar, R. A., Volman, M., Beishuizen, J. & Croiset, G., Aug. 2017, in: Advances in Health Sciences Education. 22, 3, S. 601-622 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Plato as "Idealist" and Aristotle as "Realist" (?): Reflecting the idea and the ousia in View of Comparative Philosophy
Hashi, H., Aug. 2017, in: Philosophy Study . 7 , 8, S. 405-413 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Requests in Turkish and German child-directed and child speech: Evidence from different socio-economic backgrounds
Korecky-Kröll, K., Uzunkaya-Sharma, K. & Dressler, W., 18 Juli 2017, Social environment and cognition in language development: Studies in honor of Ayhan Aksu-Koç. Ketrez, N., Küntay, A. C., Özçalışkan, Ş. & Özyürek, A. (Hrsg.). Benjamins, S. 53-68Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Being-in-the-Flow: Expert Coping as Beyond Both Thought and Automaticity
Bergamin, J. A., 1 Juli 2017, in: Phenomenology and the Cognitive Sciences. 16, S. 403-424 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Manual Labor and Mean Mechanicks’: Bacon’s Mechanical History and the Deprecation of Craft Skills in Early Modern Science
Young, M., 1 Juli 2017, in: Perspectives on Science. 25, 4, S. 521-550 30 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Realist Survey: How Respondents’ Voices Can Be Used to Test and Revise Correlational Models
Schoonenboom, J., 1 Juli 2017, in: Journal of Mixed Methods Research. 11, 3, S. 308-327 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Development and validation of a scale measuring approaches to work-related informal learning
Froehlich, D. E., Beausaert, S. A. J. & Segers, M. S. R., 1 Juni 2017, in: International Journal of Training and Development. 21, 2, S. 130-144 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Inklusion im Übergang von der Schule in den Beruf in Österreich: Rechtliche, politische und institutionelle Rahmenbedingungen
Fasching, H. & Fülöp, A., Juni 2017, Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. Fasching, H., Geppert, C. & Makarova, E. (Hrsg.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 79-94 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Ernst Mach and Pragmatism – The Case of Mach’s Popular Scientific Lectures (1895)
Stadler, F., Mai 2017, in: Vienna Circle Institute Yearbook. S. 3-14Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Values of "Contradiction" in Theory and Practice in Cultural Philosophy: A different Way for Overcoming the Contradiction in the Non-Occidental Philosophy ;The Principle of Absolut-Contradictory Self-Identity by NISHIDA
Hashi, H., Mai 2017, in: Dialogue and Universalism. 27, 2, S. 31- 44 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Transcendence of the negative: Günther Anders’ apocalyptic phenomenology
Alvis, J. W., 7 Apr. 2017, in: Religions. 8, 4, 16 S., 59.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed