Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2017


Dissociating the capture of attention from saccade activation by subliminal abrupt onsets.

Schöberl, T. & Ansorge, U., Okt. 2017, in: Experimental Brain Research. 235, 10, S. 3175-3191 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Naïve Conception of Properties

Schnieder, B., Okt. 2017, in: Philosophical issues. 27, 1, S. 322-342 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The role of teaching courses and teacher communities in strengthening the identity and agency of teachers at university medical centres

van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Croiset, G., Volman, M. & Beishuizen, J., Okt. 2017, in: Teaching and teacher education. 67, S. 399-409 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Verbalism and Metalinguistic Negotiation in Ontological Disputes

Belleri, D., Okt. 2017, in: Philosophical Studies. 174, 9, S. 2211-2226 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Neues zur Theorie des Gerechten Krieges: Die Wende zum Soldaten und Fragen der Kriegsmoral

Kallhoff, A. & Schulte-Umberg, T., 26 Sept. 2017, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 65, 4, S. 762-780 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


How centralized implementation policies failed the Austrian new middle school process

Geppert, C., 8 Sept. 2017, Educational Policy Goes to School: Case Studies on the Limitations and Possibilities of Educational Innovation. Conchas, G. Q., Gottfried, M. A., Hinge, B. M. & Oseguera, L. (Hrsg.). Taylor and Francis Inc., S. 113-124 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


O ecletismo educacional germânico, precursor da educação comparada? Recepções e legado de Grundsätze de Hermann August Niemeyer no espaço franco-suíço

Fontaine, A., 1 Sept. 2017, in: História da Educação. 21, 53, S. 84-99 16 S., 21.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Psichi nous kai soma

Karamanolis, G., Sept. 2017, Eisagogi stin Arxaia Philosophia [Companion to Ancient Philosophy]. Heraklion: Crete University Press, S. 329-367 39 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Ramsey's Pragmatic Approach to Truth and Belief

Gruber, M., Sept. 2017, in: Theoria. 83, 3, S. 225-248 24 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Integrating the teaching role into one's identity: a qualitative study of beginning undergraduate medical teachers

van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Kusurkar, R. A., Volman, M., Beishuizen, J. & Croiset, G., Aug. 2017, in: Advances in Health Sciences Education. 22, 3, S. 601-622 22 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Plato as "Idealist" and Aristotle as "Realist" (?): Reflecting the idea and the ousia in View of Comparative Philosophy

Hashi, H., Aug. 2017, in: Philosophy Study . 7 , 8, S. 405-413 9 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Requests in Turkish and German child-directed and child speech: Evidence from different socio-economic backgrounds

Korecky-Kröll, K., Uzunkaya-Sharma, K. & Dressler, W., 18 Juli 2017, Social environment and cognition in language development: Studies in honor of Ayhan Aksu-Koç. Ketrez, N., Küntay, A. C., Özçalışkan, Ş. & Özyürek, A. (Hrsg.). Benjamins, S. 53-68

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Being-in-the-Flow: Expert Coping as Beyond Both Thought and Automaticity

Bergamin, J. A., 1 Juli 2017, in: Phenomenology and the Cognitive Sciences. 16, S. 403-424 22 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Manual Labor and Mean Mechanicks’: Bacon’s Mechanical History and the Deprecation of Craft Skills in Early Modern Science

Young, M., 1 Juli 2017, in: Perspectives on Science. 25, 4, S. 521-550 30 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Realist Survey: How Respondents’ Voices Can Be Used to Test and Revise Correlational Models

Schoonenboom, J., 1 Juli 2017, in: Journal of Mixed Methods Research. 11, 3, S. 308-327 20 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Development and validation of a scale measuring approaches to work-related informal learning

Froehlich, D. E., Beausaert, S. A. J. & Segers, M. S. R., 1 Juni 2017, in: International Journal of Training and Development. 21, 2, S. 130-144 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Inklusion im Übergang von der Schule in den Beruf in Österreich: Rechtliche, politische und institutionelle Rahmenbedingungen

Fasching, H. & Fülöp, A., Juni 2017, Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. Fasching, H., Geppert, C. & Makarova, E. (Hrsg.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 79-94 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Ernst Mach and Pragmatism – The Case of Mach’s Popular Scientific Lectures (1895)

Stadler, F., Mai 2017, in: Vienna Circle Institute Yearbook. S. 3-14

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Transcendence of the negative: Günther Anders’ apocalyptic phenomenology

Alvis, J. W., 7 Apr. 2017, in: Religions. 8, 4, 16 S., 59.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed