Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2025
What makes a consultancy ‘philosophical’? And what makes it ‘good’?
Romizi, D., 2025, in: HASER: International Journal of Philosophical Practice. S. 45-78Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Wittgenstein and the Old Testament
Heinrich, E., 2025, in: Religions. 16, 6, S. 774-787Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zeit für (mehr) aktivistisches Wissen in der Sozialen Arbeit?
More, R., Schmitt, C. & Weinbach, H., 2025, Sozialpädagogische*s Zeit*en. Sozialpädagogik, K. (Hrsg.). Beltz Juventa, S. 101-115Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Zum Geleit – Ein de*kolonisierender Rückblick
Forghani-Arani, N., Krause, S., Proyer, M., Kremsner, G., Breinbauer, I. M. & Studener-Kuras, R., 2025, Dekoloniales Denken in der Lehrer:innenbildung: Neue Perspektiven und Herausforderungen für die Professionalisierung. Breinbauer, I. M. & Krause, S. (Hrsg.). 1 Aufl. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 9-16 8 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Zwischen Capabilities und Ableism: Sozialpädagogische Lesarten am Beispiel der Ganztagsschule
More, R. & Proyer, M., 2025, in: Soziale Passagen.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
2024
The Interplay Between Single-Case and Generic Causation in Qualitative Social Science Research
Schoonenboom, J., 30 Dez. 2024, The Routledge Handbook of Causality and Causal Methods. Illari, P. & Russo, F. (Hrsg.). 1 Aufl. New York: Routledge, S. 155-166 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Mixed Methods and Multimethod Research
Schoonenboom, J., 12 Dez. 2024, The Cambridge Handbook of Research Methods and Statistics for the Social and Behavioral Sciences : Volume 2: Performing Research. Edlund, J. E. & Nichols, A. L. (Hrsg.). Cambridge University Press, S. 163-186Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Habitus(con)figuration in Higher Education: Diffracting Bourdieu Through Posthumanism
Köbli, N. A., 9 Dez. 2024, Theory and Method in Higher Education Research. Huisman, J. & Tight, M. (Hrsg.). Emerald, S. 77-93 (Theory and Method in Higher Education Research, Band 10).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Fostering social-emotional competencies to improve social functioning, social inclusion, and school well-being: Results of a cluster non-randomized pilot study
Hassani, S., Dez. 2024, in: Mental Health & Prevention . 36, 200365.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
“How long is life worth living for the horse?” A focus group study on how Austrian equine stakeholders assess quality of life for chronically ill or old horses
Long, M., Grimm, H., Jenner, F., Cavalleri, J. M. V. & Springer, S., Dez. 2024, in: BMC Veterinary Research. 20, 1, 347.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Nutzung von Daten für die Schul- und Unterrichtsentwicklung
Lüftenegger, M., Kampa, N. & Pietsch, M., Dez. 2024, Nationaler Bildungsbericht Österreich 2024. B. (Hrsg.). Wien: BMBWF, S. 513-560Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Social evidence tampering and the epistemology of content moderation
Harris, K. R. (Korresp. Autor*in), Dez. 2024, in: Topoi. 43, 5, S. 1421-1431 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Truth and Its Political Forms: An Explorative Cartography
Posselt, G. & Seitz, S., Dez. 2024, in: Contemporary Political Theory. 23, 4, S. 569-588 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Informal sex education: sexual ethics in LGBTIQA+ community discourses in Switzerland
Vogler, T. (Korresp. Autor*in), 20 Nov. 2024, in: Sex Education. S. 1-16Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Reproduktive Normen und zeitliche Aspekte
Gül, E. & Leibetseder, D., 15 Nov. 2024, Reproduktion und das gute Leben: Intersektionale Perspektiven. Marcinski-Michel, I. & Wiesemann, C. (Hrsg.). Transcript Verlag, S. 123-146Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
(Mis)communication between educational policy and practice: teachers’ perceptions of educational policy communication during COVID-19
Woltran, F. (Korresp. Autor*in), Lindner, K.-T. & Schwab, S., 14 Nov. 2024, in: Cogent Education. 11, 1, 2427532.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Synthetic media detection, the wheel, and the burden of proof
Harris, K. R., 9 Nov. 2024, in: Philosophy and Technology. 37, 4, 131.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Kant’s Prize Essay and Nineteenth Century Formalism
Lawrence, R., 6 Nov. 2024, in: Kant Yearbook. 16, 1, S. 31-52 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Der Transkulturalismus der Vernunft
Zeidler, K. W., Nov. 2024, Transzenden¬talität und Transkulturalität. Bunte, M. & Völker, F. (Hrsg.). Freiburg/Bg: wbg Academic, S. 386-405Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Evaluating educational apps for preschoolers: Differences and agreements between the assessments of experts, parents, and their children
Wirth, A., Mues, A., Birtwistle, E. & Niklas, F., Nov. 2024, in: Computers in Human Behavior. 160, S. 1-9 9 S., 108361.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
