Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2022
Rudolf Haller. Erinnerungen an einen Freund und Wegbereiter der 'österreichischen Philosophie'
Stadler, F., 2022, in: Grazer Philosophische Studien. 99, 2, S. 204-222Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Sacrifice and Obedience. Simone Weil on the Binding of Isaac
Heinrich-Ramharter, E. & Heinrich, R., 2022, in: Interdisciplinary Journal for Religion and Transformation in Contemporary Society. 8, 2, S. 290-304Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Schleiermachers "Formel der Religion"
Heinrich-Ramharter, E., 2022, in: Auge : Amt und Gemeinde : Zeitschrift für evangelisch-theologische Impulse & Diskurse. 71, S. 178-183Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Scientific Pluralism in Practice: Responses to Anomaly in the Sciences. Philosophy, Theory, and Practice in Biology, 14.
Veigl, S. J., 2022, in: Philosophy, Theory, and Practice in Biology. 14, 14.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Self-Improvement: Technologies of the Soul in the Age of Artificial Intelligence
Coeckelbergh, M., 2022, Columbia University Press.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Social influences on team learning
Froehlich, D. & Bohle Carbonell, K., 2022, Research approaches on workplace learning: insights from a growing field. Harteis, C., Gijbels, D. & Kyndt, E. (Hrsg.). Cham: Springer, S. 239–255 17 S. (Professional and Practice-based Learning, Band 31).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Sprache und Gewalt. Die ethisch-politische Wende zur Sprache
Posselt, G., 2022, Wien.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Tagebücher 1908-1919
Carnap, R. & Damböck, C. (Hrsg.), 2022, Meiner Verlag.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Tagebücher 1920-1935
Carnap, R. & Damböck, C. (Hrsg.), 2022, Meiner Verlag.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Teachers’ beliefs about peer social interactions and their relationship to practice in Chinese inclusive preschools
Tan, R., Schwab, S. & Perren, S., 2022, in: International Journal of Early Years Education. 30, 2, S. 463-477 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
TGNB persons, mental health, and gender binarism in Serbia
Vidić, J. & Bilic, B., 2022, Transgender in the Post-Yugoslav Space: Lives, Activisms, Culture. Bilić, B., Nord, I. & Milanović, A. (Hrsg.). Bristol: Bristol University Press, S. 59-96Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The alegality of blockchain technology
Reijers, W., de Filippi, P. & Mannan, M., 2022, in: Policy and Society. 41, 3, S. 358-372 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Cult of the Genius and its Critics: Edgar Zilsel and Otto Neurath
Sandner, G., 2022, The Socio-Ethical Dimension of Knowledge: The Mission of Logical Empiricism. Damböck, C. & Tuboly, Á. T. (Hrsg.). Cham: Springer, S. 149-163Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The first Vienna Circle and the Erlangen Conference
Limbeck-Lilienau, C., 2022, The Routledge Handbook of Logical Empiricism. Uebel, T. & Limbeck-Lilienau, C. (Hrsg.). Abingdon: Routledge, S. 99-108 10 S. (Routledge Handbooks).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The Grammars of AI: Towards a Structuralist and Transcendental Hermeneutics of Digital Technologies
Coeckelbergh, M., 2022, in: Technology and Language. 3, 2, S. 148-161 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Nordic model from afar: Chinese scholarly projections of Nordic education and teachers
Schulte, B., 2022, Schoolteachers and the Nordic model: Comparative and historical perspectives. Schulte, B., Larsen, J. E. & Thue, F. W. (Hrsg.). Abingdon, Oxon; New York, NY: Routledge, Taylor & Francis, S. 80-97 (Oxford studies in comparative education).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The Notion of Context in International Research on Inclusive Teaching Practices: Perspectives Derived from Reconstructive Research Approaches
Reisenbauer, S. & Kleinlein, E. V., 2022, Reading Inclusion Divergently. Amrhein, B. & Naraian, S. (Hrsg.). Bingley: Emerald Publishing, S. 157-169 (International Perspectives on Inclusive Education, Band 19).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
The Philosophy of Fanaticism: Epistemic, Affective, and Political Dimensions
Schmid, H. B. (Hrsg.), Townsend, L. (Hrsg.), Staudigl, M. (Hrsg.) & Tietjen, R. R. (Hrsg.), 2022, New York, NY: Routledge, Taylor & Francis. 352 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
The Political Philosophy of AI: An Introduction
Coeckelbergh, M., 2022, John Wiley & Sons.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed