Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2021
Wenn der Übergang vom Kindergarten in die Schule zu scheitern droht: Das Wiener Konzept „BeratungsTeamSchulstart“ (BTS).
Hobiger, N., Kolar-Heindl, R., Laggner, B., Pfeifer, U. & Datler, W., 2021, Miteinander. : Vernetzung zwischen Kindergarten und Volksschule. . Katschnig, T., Wanitschek, I. & Bruckner, J. (Hrsg.). Wien: LIT Verlag, S. 105-119 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Who's Afraid of Globalization?
Vogt, E. M., 2021, Aftershocks: Globalism and the Future of Democracy. López, I. (Hrsg.). Zaragoza: University of Zaragoza Press, S. 124 - 134 10 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
2020
Segundo repertório bibliográfico dos estudos em língua portuguesa dedicados ao Neoplatonismo da Antiguidade Tardia
Santoprete, L. G. S., Oliveira, L. & Fernandes, M., 31 Dez. 2020, in: Classica : Revista Brasileira de Estudos Clássicos. 33, 2Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Doing Nation in Empires: The Emergence of Turkey and Austria
Muratovic, K. & Gimpl, F., 17 Dez. 2020, in: Croatian Journal of Education. 22, 2, S. 151-169 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
National Textbook Narratives and Historiography: Presenting a Same That is Never the Same
Gotling, N., 17 Dez. 2020, in: Croatian Journal of Education. 22, 2, S. 65-82 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Entanglement of Nation and Epistemology: Glances into the Backyard of Academic Dignity
Fox, S., 17 Dez. 2020, in: Croatian Journal of Education. 22, 2, S. 193-210 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Increasing biohydrogen production with the use of a co-culture inside a microbial electrolysis cell
Hasibar, B., Ergal, I., Moser, S., Bochmann, G., Rittmann, S. K-M. R. & Fuchs, W., 15 Dez. 2020, in: Biochemical engineering journal: an international journal of research and development. 164, 6 S., 107802.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Adding Interest to Educational Practices: Propositions for a Post-Critical Pedagogy
Schildermans, H., Dez. 2020, in: on_education. Journal for Research and Debate. 3, 9Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Integrität als Konzept der Naturethik: Eine Diskussion am Beispiel pflanzlichen Lebens
Kallhoff, A., Dez. 2020, in: Zeitschrift für praktische Philosophie. 7, 2, S. 171–190 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Introduction
Karamanolis, G. & Gregoric, P., Dez. 2020, Pseudo-Aristotle : On the Cosmos; A Commentary. Gregorić, P. & Karamanolis, G. (Hrsg.). Cambridge: Cambridge University Press, S. 9-23 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
On Philosophy and its Proper Subject
Karamanolis, G., Dez. 2020, Pseudo-Aristotle : On the Cosmos; A Commentary. Gregorić, P. & Karamanolis, G. (Hrsg.). Cambridge: Cambridge University Press, S. 30-56 27 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Philosophie der Interkulturalität: Phänomenologie der interkulturellen Erfahrung
Stenger, G., Dez. 2020, 2 Aufl. Freiburg/München: Verlag Karl Alber. 1088 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Politique d'éducation et évolution de l'école en Autriche
Gruber, K. H., Dez. 2020, in: Revue internationale d'éducation. 85, S. 36-42Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Slow growth and increased spontaneous mutation frequency in respiratory deficient afo1- yeast suppressed by a dominant mutation in ATP3
Li, J., Rinnerthaler, M., Hartl, J., Weber, M., Karl, T., Breitenbach-Koller, H., Mülleder, M., Vowinckel, J., Marx, H., Sauer, M., Mattanovich, D., Ata, Ö., De, S., Greslehner, G. P., Geltinger, F., Burhans, B., Grant, C., Doronina, V., Ralser, M., Streubel, M. K., &9 mehr , Dez. 2020, in: G3: Genes, Genomes, Genetics. 10, 12, S. 4637-4648 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Supra-company apprenticeship training in Austria: a synopsis of empirical findings on a possibly early phase of a new pillar within VET
Schlögl, P., Mayerl, M., Löffler, R. & Schmölz, A., Dez. 2020, in: Empirical Research in Vocational Education and Training. 12, 1, S. 1-17 17 S., 17.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
When Machines Talk: A Brief Analysis of Some Relations between Technology and Language
Coeckelbergh, M., Dez. 2020, in: Technology and Language. 1, 1, S. 22-27 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Insights From Setting up the First Wave of a Qualitative Longitudinal Study
Wöhrer, V., Jesser, A., Mataloni, B. & Schmidt, A., 24 Nov. 2020, in: International Journal of Qualitative Methods (IJQM). 19, 1-2, S. 1-12 12 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Indeterminacy of the Distinction between Objects and Ways of Being
Brotero De Rizzo, J., 23 Nov. 2020, in: Erkenntnis: an international journal of analytic philosophy. 87, 6, S. 2923-2941 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teacher Training in Austria in the Last Decade: The Development of and Challenges for an Inclusive School System
Subasi Singh, S. & Paudel, F., 16 Nov. 2020, in: Frontiers in Education. 2020, 5, S. 1-10 10 S., 596244.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Explanation by status as empty-base explanation
Kappes, Y., 9 Nov. 2020, in: Synthese. 199, S. 2575-2595 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed