Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2025
Sensitization to the Other: The Phenomenological Vignette as a Resonating Body of Sound
Mian, S. & Agostini, E., 30 Juni 2025, in: STUDIUM EDUCATIONIS – Rivista semestrale per le professioni educative. S. 60-70 11 S., XXVI.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Institutional status and support for campus-community partnerships in Austrian higher education: Exploring faculty perceptions of implementation and challenges
Fellner, M., Rameder, P., Resch, K., Knapp, M., Slepcevic-Zach, P. & Fahrenwald, C., Juni 2025, in: Journal of Innovation and Entrepreneurship . 14, 71, S. 1-22Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Joke-Coop: Pragmatic Issues of Jokes and Joking
Sickinger, M. M., 20 Mai 2025, in: The Philosophy of Humor Yearbook. 6, 1, S. 31-50Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
An Alleged Tension Between non-classical Logics and Applied Classical Mathematics
Horvat, S. & Toader, I. D., 1 Apr. 2025, in: The Philosophical Quarterly. 75, 2, S. 579-597 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Divided by language: A systematic review of teacher views in segregated language learning settings
Woltran, F. & Schwab, S., Apr. 2025, in: Teaching and teacher education. 156, S. 1-10 104939.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Über den Geist der Tee-Zeremonie in Japan: Einflüsse aus den Denk- nd Verhaltensweisen von Buddhismus und Shinto
Hashi, H., Apr. 2025, Das Mahl mit Lebenden und Toten - ein Kultgeschehen. Bsteh, P. & Proksch, B. (Hrsg.). LIT Verlag, S. 171 - 184 24 S. (Spiritualität im Dialog).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Die familiäre Lernumwelt als Mediator zwischen Elterneinstellungen und schriftsprachlichen und mathematischen Kompetenzen im Vorschulalter
Niklas, F., Mues, A., Valcarcel, M., Schiele, T. & Wirth, A., 24 März 2025, in: Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis. S. 133 147 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
AI and Epistemic Agency: How AI Influences Belief Revision and Its Normative Implications
Coeckelbergh, M., 18 März 2025, in: Social Epistemology: a journal of knowledge, culture, and policy. 13 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Recanati on Mood, Force, and Speech Acts
Reiland, I., 4 März 2025, in: Klesis Revue Philosophique. 58, S. 1 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Intellectual virtue signaling and (non)expert credibility
Harris, K. R., 1 März 2025, in: Journal of the American Philosophical Association. 11, 1, S. 118-134 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The case for global governance of AI: Arguments, counter-arguments, and challenges ahead
Coeckelbergh, M., März 2025, in: AI & Society: Knowledge, Culture and Communication. 40, 3, S. 1803-1806 4 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Learning in segregated settings: opportunities and barriers addressed in elementary students’ lived experiences
Öztürk, N., Woltran, F. & Schwab, S., 28 Feb. 2025, in: Language and Education. S. 1-18 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Psychological Literacy
Geiss, P. & Gerteis, M., 28 Feb. 2025, Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen : Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien . Scharlau, I., Patrzek, J., Bender, E. & Schreiber, C. (Hrsg.). Berlin: Springer VS, S. 171-200 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
A semantic approach to mapping the Provenance Ontology to Basic Formal Ontology
Prudhomme, T., De Colle, G., Liebers, A., Sculley, A., Xie, P., Cohen, S. & Beverley, J., 17 Feb. 2025, in: Scientific Data. 12, 18 S., 282.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
What makes students strong? A student's voice study on resilience
Ganotz-Steinborn, T. & Schwab, S., 17 Feb. 2025, in: Journal of Research in Special Educational Needs. S. 1-13Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Das Bibliothekspraktikum „Studierende beraten Studierende“
Sobel, A., 13 Feb. 2025, in: Bibliothek : Forschung und Praxis. 49, 1Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The relationship between students’ personality traits, attention state, and use of regulatory strategies during emergent distance learning
Emara, M., Schwab, S., Alnahdi, G. H. & Gerdenitsch, C., 13 Feb. 2025, in: BMC Psychology. 13, 118.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Are pandemics a necessary evil? The role of epidemiological and immunological models in understanding and preventing diseases
Greslehner, G. P., 5 Feb. 2025, Modeling the Possible: Perspectives from Philosophy of Science. Taylor and Francis Inc., S. 265-281 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
‘I Don’t Know If You Have Experience with Meditation?’: Intersectionally Gendered Power Relations in Post-secular Research
Grenz, S., Feb. 2025, in: Religion & Gender. 15, 1, S. 36-57 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Procreative Prerogatives and Climate Change
Pinkert, F. & Sticker, M., Feb. 2025, in: Journal of Applied Philosophy. 42, 1, S. 44-66 23 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed