Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2023


Rhetoric as Critique: Towards a Rhetorical Philosophy

Posselt, G. & Hetzel, A., Mai 2023, in: Theory, Culture & Society. 40, 3, S. 41-61 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Post-Secular Feminist Research: The Concept of “Lived” Religion and Double Critique

Grenz, S., 18 Apr. 2023, Transformation of Religion: interdisciplinary perspectives. Danz, C. & Deibl, J. (Hrsg.). Paderborn: Brill Ferdinand Schöningh, S. 87-109 22 S. (Religion and Transformation in Contemporary European Society, Band 25).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Education and the Nation: Educational Knowledge in the dominant theories of nationalism

Tröhler, D. & Maricic, V., 7 Apr. 2023, Education, Curriculum and Nation-Building: Contributions of Comparative Education to the Understanding of Nations and Nationalism. Tröhler, D. (Hrsg.). 1 Aufl. London: Routledge, S. 7-33 (Oxford studies in comparative education).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Introduction: Understanding Nationalism through the lens of education

Tröhler, D., 7 Apr. 2023, Education, Curriculum and Nation-Building: Contributions of Comparative Education to the Understanding of Nations and Nationalism. 1 Aufl. London: Routledge, S. 1-6 (Oxford studies in comparative education).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Einstein Completeness as Categoricity

Toader, I. D., Apr. 2023, in: Foundations of Physics. 53, 2, 39.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Exploring Mexican lower secondary school students’ perceptions of inclusion

Pozas, M., Letzel-Alt, V., Schwab, S. & Zurbriggen, C., Apr. 2023, in: Cogent Education. 10, 1, 2203971.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Learning Analytics – Studierende im Fokus

Tang, T., Bartok, L., Ebner, M., Handle-Pfeiffer, D., Leitner, P., Winter, C. & Zwiauer, C., Apr. 2023, in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 18

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Rules of Use

Reiland, I., Apr. 2023, in: Mind & Language. 38, 2, S. 566-583 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Sozialphilosophie und Soziologie

Thonhauser, G. & Schmid, H. B., Apr. 2023, Handbuch Phänomenologie. Alloa, E., Breyer, T. & Caminada, E. (Hrsg.). Tübingen: Mohr Siebeck

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Unerträgliches ertragen. Überlegungen zur Traumapädagogik aus psychoanalytisch-pädagogischer Perspektive

Neudecker, B., Apr. 2023, in: Enzyklopädie Erziehungswissenschaft Online.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


A Kantian Reading of ‘Good’ and ‘Good For’: Some Reflections on Toni Rønnow-Rasmussen’s Fitting Attitude Analysis of Value

Pauer-Studer, H., 31 März 2023, Value, Morality & Social Reality: Essays dedicated to Dan Egonsson, Björn Petersson & Toni Rønnow-Rasmussen. G. Garcia, A., Gunnemyr, M. & Werkmäster, J. (Hrsg.). Lund, S. 309-325

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Learning from the future as a novel paradigm for integrating organizational learning and innovation

Peschl, M. F., 23 März 2023, in: Learning Organization. 30, 1, S. 6-22 17 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Metaphysics of Living Consciousness: Metabolism, Agency and Purposiveness

Meincke, A. S., 23 März 2023, in: Biosemiotics. 16, 2, S. 281-290 10 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Comparative education or epistemological power games for world domination

Tröhler, D., 21 März 2023, in: Comparative Education. 59, 3, S. 458-474 17 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


'Hervorbringende Organe', 'Bildende Kraft'? Heideggers Gegenentwurf zu Kants Theorie des Organismus

Meincke, A. S., 19 März 2023, in: Deutsche Zeitschrift für Philosophie. 71, 1, S. 52-80 29 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Teacher’s perceptions of separate language learning models for students with immigrant background in Austrian schools

Resch, K., Gitschthaler, M. & Schwab, S., 3 März 2023, in: Intercultural Education. 34, 3, S. 288-304 17 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


A Formal Explication of Blanchette's Conception of Fregean Consequence

Eder, G., 1 März 2023, in: History and Philosophy of Logic. 44, 3, S. 287-310 24 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed