Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2021
Climate Justice and Climate Conflicts as a Security Policy Challenge in the 21st Century
Kallhoff, A. & Schulte-Umberg, T., 15 Juni 2021, in: Ethics and Armed Forces . 2021, 1, S. 26-31Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Dancing with Covid: Choreographing examinations in pandemic times
Alarcón López, C., Decuypere, M., Dey, J., Gorur, R., Hamilton, M., Lundahl, C. & Elin, S. S., 8 Juni 2021, in: European Educational Research Journal. 20, 4, S. 403-422 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
"Alexa, Define Empowerment": Voice Assistants at Home, Appropriation and Technoperformances
Kudina, O. & Coeckelbergh, M., 4 Juni 2021, in: Journal of Information, Communication & Ethics in Society. 19, 2, S. 299-312 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Austrian economics without extreme apriorism - Construing the fundamental axiom of praxeology as analytic
Linsbichler, A., Juni 2021, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 198, SUPPL 14, S. 3359–3390 32 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Beyond Sharing Unpleasant Affect—Evidence for Pain-Specific Opioidergic Modulation of Empathy for Pain
Rütgen, M., Wirth, E-M., Riecansky, I., Hummer, A., Windischberger, C., Petrovic, P., Silani, G. & Lamm, C., Juni 2021, in: Cerebral Cortex. 31, 6, S. 2773–2786Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Collective Culpable Ignorance
de Haan, N., Juni 2021, in: Thought - A Journal of Philosophy. 10, 2, S. 99-108 10 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Educational research must penetrate the cultural construction of the nation … and leave the comfort zone of moralizing about the world: Interview with Daniel Tröhler
Tröhler, D., Juni 2021, in: Espacio, Tiempo y Educación. 8, 1, S. 309-314Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ethical Research: Editor: Fan Hao//Germany: Tomus Berger//Russia: Alexander Chumakov //Austria: Hans Bernhard Schmid//Editor in charge: Chen Shu
Schmid, H. B. (Hrsg.), Juni 2021, Southeast University Press. 116 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Exploring biological possibility through synthetic biology
Ijas, T. & Koskinen, R., Juni 2021, in: European journal for philosophy of science. 11, 2, 17 S., 39.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Frege and the origins of model theory in nineteenth century geometry
Eder, G., Juni 2021, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 198, 6, S. 5547-5575 29 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
An Artifactual Perspective on Idealization: Constant Capacitance and the Hodgkin and Huxley Model: Constant Capacitance and the Hodgkin and Huxley Model
Carrillo, N. & Knuuttila, T., 28 Mai 2021, Models and Idealizations in Science: Fictional and Artifactual Approaches. Cassini, A. & Redmond, J. (Hrsg.). Springer International Publishing AG , S. 51-70 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; Nr. 1, Band 50).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie
Krause, S., Breinbauer, I. M. & Proyer, M., 27 Mai 2021, Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. 170 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft.
Breinbauer, I. M., Krause, S. & Proyer, M., 27 Mai 2021, Corona bewegt – auch die Bildungswissenschaft: Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. Krause, S., Breinbauer, I. M. & Proyer, M. (Hrsg.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 7-16 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Lernen an den Grenzen unseres Wissens. .
Breinbauer, I. M., 27 Mai 2021, Corona bewegt – nicht nur, aber auch die Bildungswissenschaft. : Bildungswissenschaftliche Reflexionen aus Anlass einer Pandemie. Breinbauer, I. M., Proyer, M. & Krause, S. (Hrsg.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 47 – 64 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Experiments in Decolonizing the University. Towards an Ecology of Study
Schildermans, H., 20 Mai 2021, Bloomsbury Publishing.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
The vaccinologist’s “dirty little secret”: a better understanding of structure-function relationships of viral immunogens might advance rational HIV vaccine design
Greslehner, G. P., 19 Mai 2021, in: Archives of Virology. 166, 5, S. 1297–1303 7 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Research Methods in Teacher Education: Meaningful Engagement Through Service-Learning
Froehlich, D. E., Hobusch, U. & Moeslinger, K., 18 Mai 2021, in: Frontiers in Education. 6, 8 S., 680404.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
コロナ禍がもたらした学究界・思想界への影響: 欧州から
Hashi, H., Mai 2021, in: Studies in Comparative Philosophy (比較思想研究). 47Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Cascading Morality After Dewey: A Proposal for a Pluralist Meta-Ethics with a Subsidiarity Hierarchy
Coeckelbergh, M., Mai 2021, in: Contemporary Pragmatism. 18, 1, S. 18-35 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Climate Justice and Collective Action (Routledge Studies in Climate Justice)
Kallhoff, A., Mai 2021, Oxford: Routledge.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed