Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen

Liste der Publikationen der Fakultät

Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 3993

2025


"Nothingness" - A Comparative Philosophical Interaction between the Field of East and West

Hashi, H., 5 Sept. 2025, in: Asian Studies (Ljubljana). XIII (XXiV) Issue 3, S. 187 - 212 26 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Unsichtbare Narben – Psychische Gewalt aus der Perspektive von Kindern psychisch erkrankter Eltern

Aurel, T. L., 3 Sept. 2025, in: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS). 50, 40, 23 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Validation of the Student and Teacher Version of the Japanese Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) (2025)

Yada, A., Schwab, S., Korenaga, K. & Zurbriggen, C., 20 Aug. 2025, in: European Journal of Psychological Assessment.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Religious Belief in the Later Wittgenstein—A ‘Form of Life’, a ‘Hinge’, a ‘Weltanschauung’, Something Else or None of These?

Weiberg, A., 12 Aug. 2025, in: Religions. 16, 23 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Microcosm of Multilingualism: Examining Language Sensitivity Through an In-Depth Case Study

Woltran, F., Pozas, M. & Schwab, S., 30 Juli 2025, in: Peabody Journal of Education.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Explaining teachers' judgement accuracy of students' subjective well-being by students' individual characteristics and the teacher-student relationship

Zurbriggen, C., Schwab, S., Kalkusch, I., Neuhauser, A., Lanfranchi, A. & Klaver, P., 12 Juli 2025, in: Learning and Individual Differences.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Teacher student-specific self-efficacy and its impact on students’ academic self-concept, emotional well-being and social inclusion

Eren, E., Yada, A., Schwab, S. & Savolainen, H., 7 Juli 2025, in: Teaching and teacher education.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


A Qualitative Study Conceptualizing Quality Education in Relation to Sustainability: A Focus on Teacher Education

Eloff, I., Dittrich, A-K., Mathabathe, K., Grobler, S., Modiba, M. R. & Agostini, E., Juli 2025, in: Journal of Sustainability Research. S. 1-21 e250046.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Sensitization to the Other: The Phenomenological Vignette as a Resonating Body of Sound

Mian, S. & Agostini, E., 30 Juni 2025, in: STUDIUM EDUCATIONIS – Rivista semestrale per le professioni educative. S. 60-70 11 S., XXVI.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Institutional status and support for campus-community partnerships in Austrian higher education: Exploring faculty perceptions of implementation and challenges

Fellner, M., Rameder, P., Resch, K., Knapp, M., Fahrenwald, C. & Slepcevic-Zach, P., Juni 2025, in: Journal of Innovation and Entrepreneurship . 14, 1, S. 1-22 71.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Joke-Coop: Pragmatic Issues of Jokes and Joking

Sickinger, M. M., 20 Mai 2025, in: The Philosophy of Humor Yearbook. 6, 1, S. 31-50

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Polyamory

Aurel, T. L. & Schadler, C., Mai 2025, Research Handbook on Partnering across the Life Course. Mortelmans, D., Bernardi, L. & Perelli-Harri, B. (Hrsg.). Cheltenham, UK • Northampton, MA, USA: Edward Elgar Publishing, S. 117-128

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


An Alleged Tension Between non-classical Logics and Applied Classical Mathematics

Horvat, S. & Toader, I. D., 1 Apr. 2025, in: The Philosophical Quarterly. 75, 2, S. 579-597 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Divided by language: A systematic review of teacher views in segregated language learning settings

Woltran, F. & Schwab, S., Apr. 2025, in: Teaching and teacher education. 156, S. 1-10 104939.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 3993