Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen
Liste der Publikationen der Fakultät
2025
Attitudes towards integrative and pull-out language support measures – insights into Austrian primary school students’ perceptions
Hassani, S. & Schwab, S., 10 Sept. 2025, in: Social Sciences & Humanities Open.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
"Nothingness" - A Comparative Philosophical Interaction between the Field of East and West
Hashi, H., 5 Sept. 2025, in: Asian Studies (Ljubljana). XIII (XXiV) Issue 3, S. 187 - 212 26 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Unsichtbare Narben – Psychische Gewalt aus der Perspektive von Kindern psychisch erkrankter Eltern
Aurel, T. L., 3 Sept. 2025, in: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS). 50, 40, 23 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Covid-19 slide in education increases inequities: insights into teachers' perceptions of students' academic development
Woltran, F., Lindner, K-T. & Schwab, S., 23 Aug. 2025, in: Educational Studies.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Validation of the Student and Teacher Version of the Japanese Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) (2025)
Yada, A., Schwab, S., Korenaga, K. & Zurbriggen, C., 20 Aug. 2025, in: European Journal of Psychological Assessment.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Legitimacy, effectiveness, and feasibility of language pull-out classes – assessing in-service teachers’ attitudes towards segregated language support
Schwab, S., Lüftenegger, M. & Hassani, S., 18 Aug. 2025, in: International Journal of Inclusive Education.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Religious Belief in the Later Wittgenstein—A ‘Form of Life’, a ‘Hinge’, a ‘Weltanschauung’, Something Else or None of These?
Weiberg, A., 12 Aug. 2025, in: Religions. 16, 23 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Zwischen institutioneller Inklusion und Exklusion: Das Zugehörigkeitsgefühl von working-class-Studierenden an österreichischen Universitäten
Weiß, S., 4 Aug. 2025, in: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS). 50, 34.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Life strategies of parentified children of parents with mental illness in the transition to adulthood: between self-sacrifice and disengagement
Aurel, T. L., 1 Aug. 2025, in: International Journal of Adolescence and Youth. 30, 1Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Microcosm of Multilingualism: Examining Language Sensitivity Through an In-Depth Case Study
Woltran, F., Pozas, M. & Schwab, S., 30 Juli 2025, in: Peabody Journal of Education.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Explaining teachers' judgement accuracy of students' subjective well-being by students' individual characteristics and the teacher-student relationship
Zurbriggen, C., Schwab, S., Kalkusch, I., Neuhauser, A., Lanfranchi, A. & Klaver, P., 12 Juli 2025, in: Learning and Individual Differences.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Teacher student-specific self-efficacy and its impact on students’ academic self-concept, emotional well-being and social inclusion
Eren, E., Yada, A., Schwab, S. & Savolainen, H., 7 Juli 2025, in: Teaching and teacher education.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A Qualitative Study Conceptualizing Quality Education in Relation to Sustainability: A Focus on Teacher Education
Eloff, I., Dittrich, A-K., Mathabathe, K., Grobler, S., Modiba, M. R. & Agostini, E., Juli 2025, in: Journal of Sustainability Research. S. 1-21 e250046.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Sensitization to the Other: The Phenomenological Vignette as a Resonating Body of Sound
Mian, S. & Agostini, E., 30 Juni 2025, in: STUDIUM EDUCATIONIS – Rivista semestrale per le professioni educative. S. 60-70 11 S., XXVI.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The influence of school placement on students' emotional school well-being, social inclusion and academic self-concept of students with and without learning disability
Pirker, A., Lindner, K-T. & Schwab, S., 27 Juni 2025, in: Journal of Research in Special Educational Needs.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Institutional status and support for campus-community partnerships in Austrian higher education: Exploring faculty perceptions of implementation and challenges
Fellner, M., Rameder, P., Resch, K., Knapp, M., Fahrenwald, C. & Slepcevic-Zach, P., Juni 2025, in: Journal of Innovation and Entrepreneurship . 14, 1, S. 1-22 71.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Joke-Coop: Pragmatic Issues of Jokes and Joking
Sickinger, M. M., 20 Mai 2025, in: The Philosophy of Humor Yearbook. 6, 1, S. 31-50Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Polyamory
Aurel, T. L. & Schadler, C., Mai 2025, Research Handbook on Partnering across the Life Course. Mortelmans, D., Bernardi, L. & Perelli-Harri, B. (Hrsg.). Cheltenham, UK • Northampton, MA, USA: Edward Elgar Publishing, S. 117-128Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
An Alleged Tension Between non-classical Logics and Applied Classical Mathematics
Horvat, S. & Toader, I. D., 1 Apr. 2025, in: The Philosophical Quarterly. 75, 2, S. 579-597 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Divided by language: A systematic review of teacher views in segregated language learning settings
Woltran, F. & Schwab, S., Apr. 2025, in: Teaching and teacher education. 156, S. 1-10 104939.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed