Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2017
Requests in Turkish and German child-directed and child speech: Evidence from different socio-economic backgrounds
Korecky-Kröll, K., Uzunkaya-Sharma, K. & Dressler, W., 18 Juli 2017, Social environment and cognition in language development: Studies in honor of Ayhan Aksu-Koç. Ketrez, N., Küntay, A. C., Özçalışkan, Ş. & Özyürek, A. (Hrsg.). Benjamins, S. 53-68Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Being-in-the-Flow: Expert Coping as Beyond Both Thought and Automaticity
Bergamin, J. A., 1 Juli 2017, in: Phenomenology and the Cognitive Sciences. 16, S. 403-424 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Manual Labor and Mean Mechanicks’: Bacon’s Mechanical History and the Deprecation of Craft Skills in Early Modern Science
Young, M., 1 Juli 2017, in: Perspectives on Science. 25, 4, S. 521-550 30 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Realist Survey: How Respondents’ Voices Can Be Used to Test and Revise Correlational Models
Schoonenboom, J., 1 Juli 2017, in: Journal of Mixed Methods Research. 11, 3, S. 308-327 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Development and validation of a scale measuring approaches to work-related informal learning
Froehlich, D. E., Beausaert, S. A. J. & Segers, M. S. R., 1 Juni 2017, in: International Journal of Training and Development. 21, 2, S. 130-144 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Inklusion im Übergang von der Schule in den Beruf in Österreich: Rechtliche, politische und institutionelle Rahmenbedingungen
Fasching, H. & Fülöp, A., Juni 2017, Inklusive Übergänge : (inter)nationale Perspektiven auf Inklusion im Übergang von der Schule in weitere Bildung, Ausbildung oder Beschäftigung. Fasching, H., Geppert, C. & Makarova, E. (Hrsg.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, S. 79-94 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Ernst Mach and Pragmatism – The Case of Mach’s Popular Scientific Lectures (1895)
Stadler, F., Mai 2017, in: Vienna Circle Institute Yearbook. S. 3-14Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Values of "Contradiction" in Theory and Practice in Cultural Philosophy: A different Way for Overcoming the Contradiction in the Non-Occidental Philosophy ;The Principle of Absolut-Contradictory Self-Identity by NISHIDA
Hashi, H., Mai 2017, in: Dialogue and Universalism. 27, 2, S. 31- 44 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Transcendence of the negative: Günther Anders’ apocalyptic phenomenology
Alvis, J. W., 7 Apr. 2017, in: Religions. 8, 4, 16 S., 59.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Another argument against uniqueness
Raleigh, T., 1 Apr. 2017, in: The Philosophical Quarterly. 67, 267, S. 327-346 20 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Atmosphere: On the Phenomenology of "atmospheric" Alterations in Schizophrenia - Overall Sense of Reality, Familiarity, Vitality, Meaning, or Relevance (Ancillary Article to EAWE Domain 5)
Sass, L. & Ratcliffe, M., 1 Apr. 2017, in: Psychopathology: international journal of descriptive and experimental psychopathology, phenomenology, and psychiatric diagnosis. 50, 1, S. 90-97 8 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Can Hatred Speak? On the Linguistic Dimensions of Hate Crime
Posselt, G., Apr. 2017, in: Linguistik online. 82, 3, S. 5-25 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
La historia del curriculum como camino real a la investigación educativa international: Historia, perspectivas, beneficios y dificultades
Tröhler, D., Apr. 2017, in: Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado. 21, 1, S. 202-232 31 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
On the role of depersonalization in Merleau-Ponty
Trigg, D., Apr. 2017, in: Phenomenology and the Cognitive Sciences. 16, 2, S. 275-289 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Innovationen an Schulen etablieren
Schrittesser, I., März 2017, in: Schulverwaltung aktuell. 2017, 2, S. 40-42Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Wilhelm Windelband and the problem of relativism
Kinzel, K., 2 Jan. 2017, in: British Journal for the History of Philosophy. 25, 1, S. 84-107 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Developing a teacher identity in the university context: a systematic review of the literature
van Lankveld, T., Schoonenboom, J., Volman, M., Croiset, G. & Beishuizen, J., Jan. 2017, in: Higher Education Research & Development. 36, 2, S. 325-342 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A Broken Self-Possession: Responsive Agency in Habits
Ingerslev, L. R., 2017, Unconsciousness between Phenomenology and Psychoanalysis. Legrand, D. & Trigg, D. (Hrsg.). Dordrecht: Springer, S. 223-236Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
"…aber ein stolzer Bettler". Friedrich Engel-Janosi (1893-1978): Emigration und Rückkehr aus der Perspektive seiner Autobiographie
Nagl-Docekal, H. & Heindl, W., 2017, Return from Exile – Rückkehr aus dem Exil: Exiles, Returnees and Their Impact in the Humanities and Social Sciences in Austria and Central Europe . Zacharasiewicz, W. & Prisching, M. (Hrsg.). Wien: Austrian Academy of Sciences Press, S. 271-286Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Agoraphobia, Sartre, and the Spatiality of the Other’s Look
Trigg, D., 2017, Body/Self/Other: Phenomenology of Social Encounters. Dolezal, L. & Petherbridge, D. (Hrsg.). State University of New York Press (SUNY Press)Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed