Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2022
Ethik 2 BHS: Diskurs und Orientierung
Lacina, K., Kitzberger, A. M. & Höller, A., 2022, Wien: Verlag Hölder-Pichler-Tempsky GmbH & Co. 148 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Framing the National Mind of Students: A Textbook Case of the Prussian Wars: Educational Historiographies and Narratives in Prussian, Danish, Austrian, and French History and Geography Textbooks, From the Prussian Wars Until the Interwar Period
Gotling, N., 2022, 256 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
From Epistemology to Policy: Reorienting Philosophy Courses for Science Students
Young, M., 2022, in: European journal for philosophy of science. 12, 2, 14 S., 26.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
From State Party to Party Crisis: The Social Democratic Party of Austria
Sandner, G., 2022, The Resistible Corrosion of Europe's Center Left after 2008. Menz, G. (Hrsg.). London: Routledge, Taylor & Francis, S. 128-147Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
From the Problem of Genius to the Integration of Philosophy, History, and Sociology of Science: Edgar Zilsel’s Life and Work Viewed in the Context of Recent Historiography and Research
Stadler, F., 2022, Edgar Zilsel: Philosopher, Historian, Sociologist . Romizi, D., Nemeth, E. & Wulz, M. (Hrsg.). Cham: Springer, Band 27. S. 21-43 23 S. (Vienna Circle Institute Yearbook, Band 27).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Gatekeeping im Kontext von Schulautonomie.
Öztürk, N., 2022, in: Erziehung und Unterricht. 172, 3/4Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Gender equality and empowerment across four universities in Ethiopia and Austria
Bekele, Y., Hassen Ayele, M., Ayalew, A. T., Proyer, M. & Reisenbauer, S., 2022, APPEAR II New pathways towards participative knowledge production through transnational and transcultural academic cooperation.. Obrecht, A. J. (Hrsg.). Innsbruck: StudienVerlag, S. 160-164Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Hans-Herbert Kögler's Critical Hermeneutics
Dunaj, L. (Hrsg.) & Mertel, K. C. M. (Hrsg.), 2022, London: Bloomsbury.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Hermann Brochs Wertphilosophie im Kontext des Wiener Kreises
Damböck, C., 2022, Hermann Broch und die österreichische Moderne. Borgard, R. & Lützeler, P. M. (Hrsg.). Paderborn: Wilhelm Fink, S. 229-246Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Hinweise auf Gott. Einige Bemerkungen Wittgensteins zu Religion in den Jahren 1949-51
Heinrich-Ramharter, E., 2022, in: Wittgenstein-Studien: internationales Jahrbuch für Wittgenstein-Forschung. 13, 1, S. 45-58 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How do universities recognise student volunteering? A symbolic interactionist perspective on the recognition of student engagement in higher education.
Resch, K., Knapp, M. & Schrittesser, I., 2022, in: European Journal of Higher Education. 12, 2, S. 194-210 17 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How inclusive are the Teaching Practices of my German, Maths and English Teachers? Psychometric properties of a newly developed scale to assess personalisation and differentiation in teaching practices
Schwab, S., Sharma, U. & Hoffmann, L., 2022, in: International Journal of Inclusive Education. 26, 1, S. 61-76 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
How to Explain the Modern Personality Cult. Some Reflections on Edgar Zilsel’s Studies on Modern Genius-Veneration
Nemeth, E., 2022, Edgar Zilsel: Philosopher, Historian, Sociologist. Romizi, D., Nemeth, E. & Wulz, M. (Hrsg.). Springer, S. 199-217 (Vienna Circle Institute Yearbook, Band 27).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
"Ich wollte eigentlich gern als Straßenbahnfahrerin arbeiten.": Biographische Perspektiven Jugendlicher im Kontext von Flucht und Asyl
Draxl, A-K. & Thoma, N., 2022, Biographische Verknüpfungen: Zwischen biographiewissenschaftlicher Forschung, Theoriebildung und Praxisreflexion. Rothe, D., Schwendowius, D., Thoma, N. & Thon, C. (Hrsg.). München: Campus, S. 149-169 (Biographie- und Lebensweltforschung, Band 15).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Ingrid Belke (1935-2017). Ein persönlicher Nachruf
Stadler, F., 2022, Logischer Empirismus, 17 Lebensreform und die deutsche Jugendbewegung. Logical Empiricism, Life Reform, and the German Youth Movement.. Damböck, C., Sandner, G. & Werner, M. (Hrsg.). Cham: Springer, S. 345-348 (Veröffentlichungen des Instituts Wiener Kreis, Band 32).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Inklusive Übergänge von der Schule in Ausbildung und Beruf
Fasching, H. & Tanzer, L., 2022, Stuttgart: Kohlhammer. 198 S. (Inklusive Schule, Band 7).Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Institutional change and impact in higher education institutions in Ethiopia and Austria
Bekele, Y., Hassen Ayele, M., Ayalew, A. T., Teklemariam Haye, A., Reisenbauer, S. & Proyer, M., 2022, APPEAR II New pathways towards participative knowledge production through transnational and transcultural academic cooperation.. Obrecht, A. (Hrsg.). Innsbruck: StudienVerlag, S. 164-168Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Introduction
Davy, L., Felder, F., Kayess, R. & Green, C., 2022, Disability Law and Human Rights : Theory and Practice. Felder, F. (Hrsg.). Cham: Springer International Publishing, S. 1-26Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Introduction
Nemeth, E., Romizi, D. & Wulz, M., 2022, Edgar Zilsel: Philosopher, Historian, Sociologist. Romizi, D., Wulz, M. & Nemeth, E. (Hrsg.). Springer, Band 27. S. 3-19 (Vienna Circle Institute Yearbook, Band 27).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Introduction
Dunaj, L. & Mertel, K. C. M., 2022, Hans-Herbert Kögler's Critical Hermeneutics. Dunaj, L. & Mertel, K. C. M. (Hrsg.). London: BloomsburyVeröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed