Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2021


Interparadigmatische Umlautschemata im Deutschen? Evidenzen aus dem kindlichen Spracherwerb und der Sprachproduktion Erwachsener

Korecky-Kröll, K., Sommer-Lolei, S. & Dressler, W., 8 März 2021, Prototypen – Schemata – Konstruktionen: Untersuchungen zur deutschen Morphologie und Syntax. Binanzer, A., Gamper, J. & Wecker, V. (Hrsg.). Berlin: De Gruyter, S. 279-297 (Reihe Germanistische Linguistik, Band 325).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Requests in first language acquisition of German: Evidence from high and low SES families

Korecky-Kröll, K., 8 März 2021, Development of Modality in First Language Acquisition. Stephany, U. & Aksu-Koç, A. (Hrsg.). Berlin, Boston: De Gruyter, S. 25-77 (Studies on Language Acquisition (SOLA), Band 54).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Why Did Weyl Think that Emmy Noether Made Algebra the Eldorado of Axiomatics?

Toader, I. D., 1 März 2021, in: HOPOS. The Journal of the International Society for the History of Philosophy of Science. 11, 1, S. 122-142 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Bullying: Group differences of being victim and being bully and the influence of social relations

Hamel, N., Schwab, S. & Wahl, S., März 2021, in: Studies in Educational Evaluation. 68, 11 S., 100964.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Fostering sense of belonging at universities

Weiß, S., März 2021, in: European Journal of Education: research, development and policies. 56, 1, S. 93-97 5 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


On ground and consequence

Schnieder, B., März 2021, in: Synthese. 198, SUPPL 6, S. 1335-1363 29 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


On the Categoricity of Quantum Mechanics

Toader, I. D., März 2021, in: European journal for philosophy of science. 11, 1, 14 S., 17.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Austrian teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs regarding at-risk students during home learning due to COVID-19

Kast, J., Lindner, K-T., Gutschik, A. & Schwab, S., 22 Feb. 2021, in: European Journal of Special Needs Education. 36, 1, S. 114-126 13 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Kantian Ethics and the Animal Turn. On the Contemporary Defence of Kant’s Indirect Duty View

Camenzind, S., Feb. 2021, in: Animals. 11, 2, S. 1-12 11 S., 512.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Non-Eliminative Structuralism, Fregean Abstraction, and Non-Rigid Structures

Wigglesworth, J., Feb. 2021, in: Erkenntnis: an international journal of analytic philosophy. 86, 1, S. 113-127 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Permanence as a Principle of Practice

Toader, I. D., Feb. 2021, in: Historia Mathematica. 54, S. 77-94 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The mechanism of filler items in the response time concealed information test

Lukacs, G. & Ansorge, U., 15 Jan. 2021, in: Psychological Research. 85, 7, S. 2808-2828 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Addressing selective attrition in the enhanced response time-based concealed information test: A within-subject replication

Lukács, G., Jan. 2021, in: Applied Cognitive Psychology. 35, 1, S. 243-250 8 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Interviewing adolescents through time: balancing continuity and flexibility in a qualitative longitudinal study

Vogl, S. & Zartler, U., Jan. 2021, in: Longitudinal and Life Course Studies. 12, 1, S. 83-97 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


La phénoménologie est-elle une théologie ? Jan Patočka entre le tournant théologique et la tâche de penser

Koci, M., Jan. 2021, in: Transversalités. 2021/1, 156, S. 87-111

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


On experiencing moral properties

Reiland, I., Jan. 2021, in: Synthese. 198, 1, S. 315-325 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


On the Relation Between Collective Responsibility and Collective Duties

de Haan, N., Jan. 2021, in: Philosophy. 96, 1, S. 99-131 33 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Relativism in the Philosophy of Science

Kusch, M., Jan. 2021, Cambridge: Cambridge University Press. 88 S. (Cambridge elements. Elements in the philosophy of science.).

Veröffentlichungen: BuchPeer Reviewed


A counterfactual account of diachronic structural rationality

Altner, F., 2021, in: Inquiry: An Interdisciplinary Journal of Philosophy. 67, 1, S. 560-589 30 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


A Matter of Resources? – Students’ Academic Self-Concept, Social Participation and School-Wellbeing in Inclusive Education

Goldan, J., Hoffmann, L. & Schwab, S., 2021, Resourcing Inclusive Education . Goldan, J., Lambrecht, J. & Loreman, T. (Hrsg.). Bingley: Emerald Publishing, S. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Band 15).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed