Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2021
Interparadigmatische Umlautschemata im Deutschen? Evidenzen aus dem kindlichen Spracherwerb und der Sprachproduktion Erwachsener
Korecky-Kröll, K., Sommer-Lolei, S. & Dressler, W., 8 März 2021, Prototypen – Schemata – Konstruktionen: Untersuchungen zur deutschen Morphologie und Syntax. Binanzer, A., Gamper, J. & Wecker, V. (Hrsg.). Berlin: De Gruyter, S. 279-297 (Reihe Germanistische Linguistik, Band 325).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Requests in first language acquisition of German: Evidence from high and low SES families
Korecky-Kröll, K., 8 März 2021, Development of Modality in First Language Acquisition. Stephany, U. & Aksu-Koç, A. (Hrsg.). Berlin, Boston: De Gruyter, S. 25-77 (Studies on Language Acquisition (SOLA), Band 54).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Why Did Weyl Think that Emmy Noether Made Algebra the Eldorado of Axiomatics?
Toader, I. D., 1 März 2021, in: HOPOS. The Journal of the International Society for the History of Philosophy of Science. 11, 1, S. 122-142 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Bullying: Group differences of being victim and being bully and the influence of social relations
Hamel, N., Schwab, S. & Wahl, S., März 2021, in: Studies in Educational Evaluation. 68, 11 S., 100964.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Fostering sense of belonging at universities
Weiß, S., März 2021, in: European Journal of Education: research, development and policies. 56, 1, S. 93-97 5 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
On ground and consequence
Schnieder, B., März 2021, in: Synthese. 198, SUPPL 6, S. 1335-1363 29 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
On the Categoricity of Quantum Mechanics
Toader, I. D., März 2021, in: European journal for philosophy of science. 11, 1, 14 S., 17.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Austrian teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs regarding at-risk students during home learning due to COVID-19
Kast, J., Lindner, K-T., Gutschik, A. & Schwab, S., 22 Feb. 2021, in: European Journal of Special Needs Education. 36, 1, S. 114-126 13 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Kantian Ethics and the Animal Turn. On the Contemporary Defence of Kant’s Indirect Duty View
Camenzind, S., Feb. 2021, in: Animals. 11, 2, S. 1-12 11 S., 512.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Non-Eliminative Structuralism, Fregean Abstraction, and Non-Rigid Structures
Wigglesworth, J., Feb. 2021, in: Erkenntnis: an international journal of analytic philosophy. 86, 1, S. 113-127 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Permanence as a Principle of Practice
Toader, I. D., Feb. 2021, in: Historia Mathematica. 54, S. 77-94 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The mechanism of filler items in the response time concealed information test
Lukacs, G. & Ansorge, U., 15 Jan. 2021, in: Psychological Research. 85, 7, S. 2808-2828 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Addressing selective attrition in the enhanced response time-based concealed information test: A within-subject replication
Lukács, G., Jan. 2021, in: Applied Cognitive Psychology. 35, 1, S. 243-250 8 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Interviewing adolescents through time: balancing continuity and flexibility in a qualitative longitudinal study
Vogl, S. & Zartler, U., Jan. 2021, in: Longitudinal and Life Course Studies. 12, 1, S. 83-97 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
La phénoménologie est-elle une théologie ? Jan Patočka entre le tournant théologique et la tâche de penser
Koci, M., Jan. 2021, in: Transversalités. 2021/1, 156, S. 87-111Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
On experiencing moral properties
Reiland, I., Jan. 2021, in: Synthese. 198, 1, S. 315-325 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
On the Relation Between Collective Responsibility and Collective Duties
de Haan, N., Jan. 2021, in: Philosophy. 96, 1, S. 99-131 33 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Relativism in the Philosophy of Science
Kusch, M., Jan. 2021, Cambridge: Cambridge University Press. 88 S. (Cambridge elements. Elements in the philosophy of science.).Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
A counterfactual account of diachronic structural rationality
Altner, F., 2021, in: Inquiry: An Interdisciplinary Journal of Philosophy. 67, 1, S. 560-589 30 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A Matter of Resources? – Students’ Academic Self-Concept, Social Participation and School-Wellbeing in Inclusive Education
Goldan, J., Hoffmann, L. & Schwab, S., 2021, Resourcing Inclusive Education . Goldan, J., Lambrecht, J. & Loreman, T. (Hrsg.). Bingley: Emerald Publishing, S. 89-100 (International Perspectives on Inclusive Education, Band 15).Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed