Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2022
Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers
Letzel-Alt, V., Pozas, M., Schwab, S., Schneider, C., Lindner, K-T., Dias, P. & Cadime, I., 10 Okt. 2022, in: Frontiers in Education. 7, 16 S., 969737.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Squid Games and the Lusory Attitude
Reiland, I., 1 Okt. 2022, in: Analysis. 82, 4, S. 638-646 9 S., anac025.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Collective inaction, omission, and non-action: when not acting is indeed on ‘us’
Schwenkenbecher, A., Okt. 2022, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 200, 5, 19 S., 423.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Die formalen und semantischen Eigenschaften der Fragesätze im albanischen und deutschen Sprachgebrauch
Schörkhuber, F. & Krusha, I., Okt. 2022, in: Folia Linguistica et Litteraria. 13, 40, S. 291-314Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
On the Limits of Academic Language
Schörkhuber, F., Okt. 2022, Platonism: Contributions of the Austrian Ludwig Wittgenstein Society. Hrachovec, H. & Mácha, J. (Hrsg.). Band Band XXVIII. S. 165 168 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Rethinking hereditary relations: the reconstitutor as the evolutionary unit of heredity
Veigl, S. J., Suárez, J. & Stencel, A., Okt. 2022, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 200, 5, 42 S., 367.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives
Schwab, S., Lindner, K-T., Helm, C., Hamel, N. & Markus, S., Okt. 2022, in: European Journal of Special Needs Education. 37, 5, S. 834-849 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Behinderung und (forced) migration in Österreich: Ausgewählte Perspektiven auf die Rolle von Familien im Kontext von Bildungsentscheidungen entlang einer komplexen Intersektion
Proyer, M. & Singh, S. S., 27 Sept. 2022, Jahrbuch Migration und Gesellschaft 2021/2022: Schwerpunkt "Familie". Peterlini, H. K. & Donlic, J. (Hrsg.). Bielefeld : transkript, S. 165-176Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Introduction: In post-Yugoslav trans worlds
Bilić, B., Nord, I. & Milanović, A., 21 Sept. 2022, Transgender in the Post-Yugoslav Space: Lives, Activisms, Culture. Bristol University Press, S. 1-19 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
From national exceptionalism to national imperialism. Changing motives of comparative education
Tröhler, D., 12 Sept. 2022, in: Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. 43, 3, S. 441-459 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Empowering teachers with critical digital literacy skills and driving change at schools in Turkey
Tanca, K. E., 8 Sept. 2022, The Routledge Handbook of Media Education Futures Post-Pandemic . Friesem, Y., Raman, U., Kanižaj, I. & Y. Choi, G. (Hrsg.). 1 Aufl. Routledge, S. 326-334 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Intercultural Dialogue Educational Media
Tanca, K. E., 8 Sept. 2022, The Routledge Handbook of Media Education Futures Post-Pandemic . Friesem, Y., Raman, U., Kanižaj, I. & Y. Choi, G. (Hrsg.). 1 Aufl. Routledge, S. 376-382 7 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Enriching or challenging? The attitudes of Viennese teachers towards religious diversity in urban schools
Singh, S. S., 3 Sept. 2022, in: Intercultural Education. 33, 5, S. 526-539 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Dädalische Zunge: Lukrez als Übersetzer des Realen
Moser, J., Sept. 2022, V&R unipress, Vienna University Press. 350 S.Veröffentlichungen: Buch › Peer Reviewed
Framing Effects and Fuzzy Traces: ‘Some’ Observations
Fisher, S. A., Sept. 2022, in: The Review of Philosophy and Psychology. 13, S. 719-733 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Humor styles, bullying victimization and psychological school adjustment: Mediation, moderation and person-oriented analyses
Burger, C., Sept. 2022, in: International Journal of Environmental Research and Public Health. 19, 18, 24 S., 11415.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Ingarden on the Varieties of Dependence
Brotero De Rizzo, J., Sept. 2022, in: European Journal of Philosophy. 30, 3, S. 996-1009 14 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Leibniz and Bolzano on conceptual containment
Claas, J. K., Sept. 2022, in: European Journal of Philosophy. 30, 3, S. 924-942 19 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
School bullying is not a conflict: The interplay between conflict management styles, bullying victimization and psychological school adjustment
Burger, C., Sept. 2022, in: International Journal of Environmental Research and Public Health. 19, 18, 23 S., 11809.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Sincerity in bulk
Paterson, G., Sept. 2022, in: Ratio. 35, 3, S. 214-224 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed