Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2022


Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers

Letzel-Alt, V., Pozas, M., Schwab, S., Schneider, C., Lindner, K-T., Dias, P. & Cadime, I., 10 Okt. 2022, in: Frontiers in Education. 7, 16 S., 969737.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Squid Games and the Lusory Attitude

Reiland, I., 1 Okt. 2022, in: Analysis. 82, 4, S. 638-646 9 S., anac025.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Collective inaction, omission, and non-action: when not acting is indeed on ‘us’

Schwenkenbecher, A., Okt. 2022, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 200, 5, 19 S., 423.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Die formalen und semantischen Eigenschaften der Fragesätze im albanischen und deutschen Sprachgebrauch

Schörkhuber, F. & Krusha, I., Okt. 2022, in: Folia Linguistica et Litteraria. 13, 40, S. 291-314

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


On the Limits of Academic Language

Schörkhuber, F., Okt. 2022, Platonism: Contributions of the Austrian Ludwig Wittgenstein Society. Hrachovec, H. & Mácha, J. (Hrsg.). Band Band XXVIII. S. 165 168 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Rethinking hereditary relations: the reconstitutor as the evolutionary unit of heredity

Veigl, S. J., Suárez, J. & Stencel, A., Okt. 2022, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 200, 5, 42 S., 367.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Social participation in the context of inclusive education: primary school students’ friendship networks from students’ and teachers’ perspectives

Schwab, S., Lindner, K-T., Helm, C., Hamel, N. & Markus, S., Okt. 2022, in: European Journal of Special Needs Education. 37, 5, S. 834-849 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Behinderung und (forced) migration in Österreich: Ausgewählte Perspektiven auf die Rolle von Familien im Kontext von Bildungsentscheidungen entlang einer komplexen Intersektion

Proyer, M. & Singh, S. S., 27 Sept. 2022, Jahrbuch Migration und Gesellschaft 2021/2022: Schwerpunkt "Familie". Peterlini, H. K. & Donlic, J. (Hrsg.). Bielefeld : transkript, S. 165-176

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Introduction: In post-Yugoslav trans worlds

Bilić, B., Nord, I. & Milanović, A., 21 Sept. 2022, Transgender in the Post-Yugoslav Space: Lives, Activisms, Culture. Bristol University Press, S. 1-19 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


From national exceptionalism to national imperialism. Changing motives of comparative education

Tröhler, D., 12 Sept. 2022, in: Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. 43, 3, S. 441-459 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Empowering teachers with critical digital literacy skills and driving change at schools in Turkey

Tanca, K. E., 8 Sept. 2022, The Routledge Handbook of Media Education Futures Post-Pandemic . Friesem, Y., Raman, U., Kanižaj, I. & Y. Choi, G. (Hrsg.). 1 Aufl. Routledge, S. 326-334 9 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Intercultural Dialogue Educational Media

Tanca, K. E., 8 Sept. 2022, The Routledge Handbook of Media Education Futures Post-Pandemic . Friesem, Y., Raman, U., Kanižaj, I. & Y. Choi, G. (Hrsg.). 1 Aufl. Routledge, S. 376-382 7 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Enriching or challenging? The attitudes of Viennese teachers towards religious diversity in urban schools

Singh, S. S., 3 Sept. 2022, in: Intercultural Education. 33, 5, S. 526-539 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed



Framing Effects and Fuzzy Traces: ‘Some’ Observations

Fisher, S. A., Sept. 2022, in: The Review of Philosophy and Psychology. 13, S. 719-733 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Ingarden on the Varieties of Dependence

Brotero De Rizzo, J., Sept. 2022, in: European Journal of Philosophy. 30, 3, S. 996-1009 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Leibniz and Bolzano on conceptual containment

Claas, J. K., Sept. 2022, in: European Journal of Philosophy. 30, 3, S. 924-942 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Sincerity in bulk

Paterson, G., Sept. 2022, in: Ratio. 35, 3, S. 214-224 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed