Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen

Liste der Publikationen der Fakultät

2022


Justice, What a Dream!—Mapping Intersections of Sustainability and Inclusion

Heigl, J., Müller, M., Gotling, N. & Proyer, M., 1 Mai 2022, in: Sustainability. 14, 9, 22 S., 5636.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Social Participation of German Students with and without a Migration Background

Hamel, N., Schwab, S. & Wahl, S., Mai 2022, in: Journal of Child and Family Studies. 31, 5, S. 1184-1195 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Das Konzept des Empowerment und seine ethischen Implikationen

Huth, M., 29 Apr. 2022, Ethik im Gesundheitswesen. Riedel, A. & Lehmeyer, S. (Hrsg.). Springer, S. 293-304 12 S. (Springer Reference Pflege – Therapie – Gesundheit ).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Promoting Factors of Social Inclusion of Students With Special Educational Needs: Perspectives of Parents, Teachers, and Students

Lindner, K-T., Hassani, S., Schwab, S., Gerdenitsch, C., Kopp-Sixt, S. & Holzinger, A., 27 Apr. 2022, in: Frontiers in Education. 7, 10 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Self-Explanation and Empty-Base Explanation

Kappes, Y., 26 Apr. 2022, in: Journal of the American Philosophical Association. 8, 3, S. 436-453 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion: A Longitudinal Cross-Lagged Analysis.

Savolainen, H., Malinen, O-P. & Schwab, S., 20 Apr. 2022, in: International Journal of Inclusive Education. 26, 9, S. 958-972 15 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Models as Epistemic Artifacts for Scientific Reasoning in Science Education Research

Rost, M. & Knuuttila, T., 13 Apr. 2022, in: Education Sciences. 12, 4, 20 S., 276.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Sustainability Budgets: A Practical Management and Governance Method for Achieving Goal 13 of the Sustainable Development Goals for AI Development

Raper, R., Boeddinghaus, J., Coeckelbergh, M., Gross, W., Campigotto, P. & Lincoln, C., 1 Apr. 2022, in: Sustainability (Switzerland). 14, 7, 11 S., 4019.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Why We Need a New Normativism about Collective Action

Gomez-Lavin, J. & Rachar, M., 1 Apr. 2022, in: The Philosophical Quarterly. 72, 2, S. 478-507 30 S., pqab028.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Offline Memos for Online Teaching: A Collective Response to The Manifesto for Teaching Online (Bayne et al. 2020)

Blumsztajn, A., Koopal, W., Rojahn, P., Schildermans, H., Thoilliez, B., Vlieghe, J. & Wortmann, K., Apr. 2022, in: Postdigital Science and Education. 4, 2, S. 259-270 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic

Heidrich, F. A., Pozas, M., Letzel, V., Lindner, K-T., Schneider, C. & Schwab, S., 31 März 2022, in: Frontiers in Education. 7, 14 S., 862306.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Teaching the Global Goals: Exploring the Experiences of Teacher Educators in an Online-Environment through Vignette Research

Eloff, I., Mathabathe, K., Agostini, E. & Dittrich, A-K., 31 März 2022, in: Environmental Sciences Proceedings. 15, 5, S. 1–9 9 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Ubuntu Robot: Towards a Relational Conceptual Framework for Intercultural Robotics

Coeckelbergh, M., 29 März 2022, in: Science and Engineering Ethics. 28, 2, 15 S., 16.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Peer acceptance and peer status in relation to students’ special educational needs, migration biography, gender and socio-economic status

Wahl, S., Trauntschnig, M., Hoffmann, L. & Schwab, S., 15 März 2022, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 22, 3, S. 243-253 11 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Teaching Multilingual Students During the COVID-19 Pandemic in Austria: Teachers’ Perceptions of Barriers to Distance Learning

Gitschthaler, M., Erling, E., Stefan, K. & Schwab, S., 10 März 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 15 S., 805530.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Plethon and Scholarios on Using and Abusing Plato and Aristotle

Karamanolis, G., 6 März 2022, Harmony and Contrast: Plato and Aristotle in the Early Modern Period. Corrias, A. & Del Soldato, E. (Hrsg.). Oxford: Oxford University Press, 30 S. (Proceedings of the British Academy).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Ich habe fertig. Überlegungen zur "Ästhetik der Existenz"

Paret, C., 1 März 2022, in: Merkur: Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken. 76, 874, S. 81-88 7 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Zurück auf Loos. Was wurde aus dem Traum einer ästhetikbefreiten Existenz?

Paret, C., 1 März 2022, in: Lettre international. 136, S. 112-115 4 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed