Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2024
Addressing climate change with behavioral science: A global intervention tournament in 63 countries
Vlasceanu, M., Doell, K. C., Bak-Coleman, J. B., Todorova, B., Berkebile-Weinberg, M. M., Grayson, S. J., Patel, Y., Goldwert, D., Pei, Y., Chakroff, A., Pronizius, E., van den Broek, K. L., Vlasceanu, D., Constantino, S., Morais, M. J., Schumann, P., Rathje, S., Fang, K., Aglioti, S. M., Alfano, M., &238 mehr , 7 Feb. 2024, in: Science Advances. 10, 6, eadj5778.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Patrick and his peers: ‘and the three of them walk into the room … ’ patterns of experience and peer relationships during children's transition into kindergarten
Trunkenpolz, K. & Reisenhofer, C., 1 Feb. 2024, in: Infant Observation: the international journal of infant observation and its applications. 26, 1-2, S. 63-80 18 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Citizens’ Liability for Remedying Individual-Scale State Wrongdoing, Actions Ultra Vires, and Deep State Secrets
Pinkert, F., Feb. 2024, in: Analysis. 84, 1, S. 132–145Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Is Bohr’s Correspondence Principle just Hankel’s Principle of Permanence?
Toader, I. D., Feb. 2024, in: Studies in History and Philosophy of Science Part A. 103, S. 137-145 9 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Metaphysics of Development and Evolution: From Thing Ontology to Process Ontology
Meincke, A. S., Feb. 2024, in: Human Development. 67, 5-6, S. 233-256 24 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Imagined communities, social stratifications, and educational responses. Conditions of the possibility to talk about differentiation
Tröhler, D. & Winkler, S., 24 Jan. 2024, in: Journal of Curriculum Studies. 56, 2, S. 131-145 15 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
The Game of Academic Publishing: A Review of Gamified Publication Practices in the Social Sciences
Köbli, N. A., Leisenheimer, L., Kucera, T., Achter, M. & Schadler, C., 23 Jan. 2024, in: Frontiers in Communication. 9, S. 1-11 11 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Bridging the gap: A longitudinal study on the relation between preschool children’s moral self-concept, normative stances, and sharing behavior
Schiele, T., Mues, A., Wirth, A., Christner, N., Paulus, M., Birtwistle, E. & Niklas, F., 18 Jan. 2024, in: Social and Emotional Learning: Research, Practice, and Policy.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Minding the gut: extending embodied cognition and perception to the gut complex
Boem, F., Greslehner, G. P., Konsman, J. P. & Chiu, L., 8 Jan. 2024, in: Frontiers in Neuroscience. 17, 1172783.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Collective Agency and Positive Political Theory
Moen, L., Jan. 2024, in: Journal of Theoretical Politics. 36, 1, S. 83-98 16 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Explanatory power by vagueness: Challenges to the strong prior hypothesis on hallucinations exemplified by the Charles-Bonnet-Syndrome
Schmid, F. R. & Kriegleder, M., Jan. 2024, in: Consciousness and Cognition. 117, 103620, 103620.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Rule-Following I: The Basic Issues
Reiland, I., Jan. 2024, in: Philosophy Compass. 19, 1, e12900.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
System First: An Integrative Approach to Introductory Psychology
Nolting, H-P. & Geiss, P., Jan. 2024, in: Teaching of Psychology. 51, 1, S. 118-123 6 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
A Performative Approach to Mixed Methods Research
Schoonenboom, J., 2024, Philosophical Foundations of Mixed Methods Research: Dialogues between Researchers and Philosophers. Shan, Y. (Hrsg.). London: Routledge, Taylor & Francis, S. 127-151 25 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer Reviewed
Against the Rules – Disrupting and Reassessing Discursive Practices of Playfulness
Kremsner, G., Schmölz, A. & Proyer, M., 2024, in: Disability & Society. 39, 3, S. 620-641 22 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
An Alleged Tension Between non-classical Logics and Applied Classical Mathematics
Horvat, S. & Toader, I. D., 2024, in: The Philosophical Quarterly. 23 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Artificial intelligence, the common good, and the democratic deficit in AI governance
Coeckelbergh, M., 2024, in: AI and Ethics.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
As You Embed, So Ködel Must Lie...
Osorio-Kupferblum, N., 2024, in: Inquiry: An Interdisciplinary Journal of Philosophy. S. 1-20Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Assessing the Professionalism of Teacher Educators in Relation to Sustainability: Developing and Piloting the Teacher Education and Sustainability Scale (TESS) Questionnaire
Dittrich, A-K., Eloff, I., Boon, W., Weinberg, L., Rabani Nia, M., Mathabathe, K. & Agostini, E., 2024, in: Education Sciences. S. 1 15 S., 1000.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed
Aus Klinik und Praxis / From Clinic and Practice. Die Erweiterung der psychotherapeutischen Perspektive durch bifokale Young Child Observation. Methodisches und Kasuistisches zur Konzeption der Vienna Parent-Toddler Group Study
Datler, W., Reisenhofer, C., Weber, A., Thaller, J., Datler, M. & Zumer, P., 2024, in: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie: Ergebnisse aus Psychoanalyse, Psychologie und Familientherapie. 73, 2, S. 148-168 21 S.Veröffentlichungen: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer Reviewed