Publikationen
Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.
Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.
Buchpublikationen 2022
Liste der Publikationen der Fakultät
2022
Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion: A Longitudinal Cross-Lagged Analysis.
Savolainen, H., Malinen, O-P. & Schwab, S., 20 Apr. 2022, in: International Journal of Inclusive Education. 26, 9, S. 958-972 15 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Aus der Nacht in den Tag: Ein philosophisches Plädoyer für die plurale Gesellschaft
Helfritzsch, PA., 19 Apr. 2022, Transcript Verlag. 132 S.Veröffentlichung: Buch › Peer-Review
Models as Epistemic Artifacts for Scientific Reasoning in Science Education Research
Rost, M. & Knuuttila, T., 13 Apr. 2022, in: Education Sciences. 12, 4, 20 S., 276.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Sustainability Budgets: A Practical Management and Governance Method for Achieving Goal 13 of the Sustainable Development Goals for AI Development
Raper, R., Boeddinghaus, J., Coeckelbergh, M., Gross, W., Campigotto, P. & Lincoln, C., 1 Apr. 2022, in: Sustainability (Switzerland). 14, 7, 11 S., 4019.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Why We Need a New Normativism about Collective Action
Gomez-Lavin, J. & Rachar, M., 1 Apr. 2022, in: The Philosophical Quarterly. 72, 2, S. 478-507 30 S., pqab028.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
自由と自在 - 自然と自然 (じねん) ― カント『判断力批判』と道元『正法眼蔵』の自然観
Hashi, H., Apr. 2022, in: Studies in Comparative Philosophy (比較思想研究). 48, 22, S. 133-137 5 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic
Heidrich, F. A., Pozas, M., Letzel, V., Lindner, K-T., Schneider, C. & Schwab, S., 31 März 2022, in: Frontiers in Education. 7, 14 S., 862306.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Teaching the Global Goals: Exploring the Experiences of Teacher Educators in an Online-Environment through Vignette Research
Eloff, I., Mathabathe, K., Agostini, E. & Dittrich, A-K., 31 März 2022, in: Environmental Sciences Proceedings. 15, 5, S. 1–9 9 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
The Ubuntu Robot: Towards a Relational Conceptual Framework for Intercultural Robotics
Coeckelbergh, M., 29 März 2022, in: Science and Engineering Ethics. 28, 2, 15 S., 16.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
System First: An Integrative Approach to Introductory Psychology
Nolting, H-P. & Geiss, P., 25 März 2022, in: Teaching of Psychology. 6 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Peer acceptance and peer status in relation to students’ special educational needs, migration biography, gender and socio-economic status
Wahl, S., Trauntschnig, M., Hoffmann, L. & Schwab, S., 15 März 2022, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 22, 3, S. 243-253 11 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Teaching Multilingual Students During the COVID-19 Pandemic in Austria: Teachers’ Perceptions of Barriers to Distance Learning
Gitschthaler, M., Erling, E., Stefan, K. & Schwab, S., 10 März 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 15 S., 805530.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Plethon and Scholarios on Using and Abusing Plato and Aristotle
Karamanolis, G., 6 März 2022, Harmony and Contrast: Plato and Aristotle in the Early Modern Period. Corrias, A. & Del Soldato, E. (Hrsg.). Oxford: Oxford University Press, 30 S. (Proceedings of the British Academy).Veröffentlichung: Beitrag in Buch › Beitrag in Buch/Sammelband › Peer-Review
Ich habe fertig. Überlegungen zur "Ästhetik der Existenz"
Paret, C., 1 März 2022, in: Merkur: Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken. 76, 874, S. 81-88 7 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Zurück auf Loos. Was wurde aus dem Traum einer ästhetikbefreiten Existenz?
Paret, C., 1 März 2022, in: Lettre international. 136, S. 112-115 4 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Earth, Technology, Language: A Contribution to Holistic and Transcendental Revisions After the Artifactual Turn
Coeckelbergh, M., März 2022, in: Foundations of Science. 27, 1, S. 259-270 12 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
'First and foremost, we are teachers, not refugees': Requalification measures for internationally trained teachers affected by forced migration
Proyer, M., Pellech, C., Obermayr, T., Kremsner, G. & Schmoelz, A., März 2022, in: European Educational Research Journal. 21, 2, S. 278-292 15 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Digital opportunities to connect and complain – the use of Facebook in small animal practice
Springer, S., Lund, T. B., Sandøe, P., Corr, S. A., Kristensen, A. T. & Grimm, H., 28 Feb. 2022, in: VetRecord Open. 9, 1, 8 S., e29.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
Machine Learning Mega-Analysis Applied to the Response Time Concealed Information Test: No Evidence for Advantage of Model-Based Predictors Over Baseline
Lukacs, G. & Steyrl, D., 23 Feb. 2022, in: Collabra: Psychology. 8, 1, 12 S., 32661.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review
A brave new world of mediated online discourse
Prem, E., Feb. 2022, in: Communications of the ACM. 65, 2, S. 40-42 3 S.Veröffentlichung: Beitrag in Fachzeitschrift › Artikel › Peer-Review