Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2022


Teacher Efficacy Predicts Teachers’ Attitudes Towards Inclusion: A Longitudinal Cross-Lagged Analysis.

Savolainen, H., Malinen, O-P. & Schwab, S., 20 Apr. 2022, in: International Journal of Inclusive Education. 26, 9, S. 958-972 15 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Models as Epistemic Artifacts for Scientific Reasoning in Science Education Research

Rost, M. & Knuuttila, T., 13 Apr. 2022, in: Education Sciences. 12, 4, 20 S., 276.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Sustainability Budgets: A Practical Management and Governance Method for Achieving Goal 13 of the Sustainable Development Goals for AI Development

Raper, R., Boeddinghaus, J., Coeckelbergh, M., Gross, W., Campigotto, P. & Lincoln, C., 1 Apr. 2022, in: Sustainability (Switzerland). 14, 7, 11 S., 4019.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Why We Need a New Normativism about Collective Action

Gomez-Lavin, J. & Rachar, M., 1 Apr. 2022, in: The Philosophical Quarterly. 72, 2, S. 478-507 30 S., pqab028.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Austrian Students’ Perceptions of Social Distancing and Their Emotional Experiences During Distance Learning Due to the COVID-19 Pandemic

Heidrich, F. A., Pozas, M., Letzel, V., Lindner, K-T., Schneider, C. & Schwab, S., 31 März 2022, in: Frontiers in Education. 7, 14 S., 862306.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Teaching the Global Goals: Exploring the Experiences of Teacher Educators in an Online-Environment through Vignette Research

Eloff, I., Mathabathe, K., Agostini, E. & Dittrich, A-K., 31 März 2022, in: Environmental Sciences Proceedings. 15, 5, S. 1–9 9 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


The Ubuntu Robot: Towards a Relational Conceptual Framework for Intercultural Robotics

Coeckelbergh, M., 29 März 2022, in: Science and Engineering Ethics. 28, 2, 15 S., 16.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


System First: An Integrative Approach to Introductory Psychology

Nolting, H-P. & Geiss, P., 25 März 2022, in: Teaching of Psychology. 6 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Peer acceptance and peer status in relation to students’ special educational needs, migration biography, gender and socio-economic status

Wahl, S., Trauntschnig, M., Hoffmann, L. & Schwab, S., 15 März 2022, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 22, 3, S. 243-253 11 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Teaching Multilingual Students During the COVID-19 Pandemic in Austria: Teachers’ Perceptions of Barriers to Distance Learning

Gitschthaler, M., Erling, E., Stefan, K. & Schwab, S., 10 März 2022, in: Frontiers in Psychology. 13, 15 S., 805530.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Plethon and Scholarios on Using and Abusing Plato and Aristotle

Karamanolis, G., 6 März 2022, Harmony and Contrast: Plato and Aristotle in the Early Modern Period. Corrias, A. & Del Soldato, E. (Hrsg.). Oxford: Oxford University Press, 30 S. (Proceedings of the British Academy).

Veröffentlichung: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer-Review


Ich habe fertig. Überlegungen zur "Ästhetik der Existenz"

Paret, C., 1 März 2022, in: Merkur: Deutsche Zeitschrift für europäisches Denken. 76, 874, S. 81-88 7 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Zurück auf Loos. Was wurde aus dem Traum einer ästhetikbefreiten Existenz?

Paret, C., 1 März 2022, in: Lettre international. 136, S. 112-115 4 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Earth, Technology, Language: A Contribution to Holistic and Transcendental Revisions After the Artifactual Turn

Coeckelbergh, M., März 2022, in: Foundations of Science. 27, 1, S. 259-270 12 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


'First and foremost, we are teachers, not refugees': Requalification measures for internationally trained teachers affected by forced migration

Proyer, M., Pellech, C., Obermayr, T., Kremsner, G. & Schmoelz, A., März 2022, in: European Educational Research Journal. 21, 2, S. 278-292 15 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


Digital opportunities to connect and complain – the use of Facebook in small animal practice

Springer, S., Lund, T. B., Sandøe, P., Corr, S. A., Kristensen, A. T. & Grimm, H., 28 Feb. 2022, in: VetRecord Open. 9, 1, 8 S., e29.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review


A brave new world of mediated online discourse

Prem, E., Feb. 2022, in: Communications of the ACM. 65, 2, S. 40-42 3 S.

Veröffentlichung: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer-Review