Publikationen

Die publikatorische Forschungsleistung aller wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen der Fakultät wird auf dem Wissensportal u:cris der Universität Wien dargestellt.

Die Datenbank des Philosophy Documentation Center bietet darüber hinaus Zugang zu über 200 wissenschaftlichen Zeitschriften, Buchreihen, Tagungsbänden und anderen Publikationen zur Philosophie und angrenzenden Fachgebieten.

Buchpublikationen 2022

Liste der Publikationen der Fakultät

2023


The Methods-Inference Map: Visualizing the Interactions Between Methods and Inferences in Mixed Methods Research

Schoonenboom, J., Sep. 2023, The Sage Handbook of Mixed Methods Research Design. Poth, C. N. (Hrsg.). London: SAGE Publications Sage UK: London, England, S. 114-129 8

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


The home literacy environment and television exposure as mediators between migration background and preschool children’s linguistic abilities

Valcarcel, M., Wirth, A., Birtwistle, E. & Niklas, F., 26 Aug. 2023, in: Reading and Writing: An interdisciplinary journal.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


„Trau dich! Sei laut und wehr’ dich!“ AusBildung bis 18 aus der Sicht von Teilnehmenden aus Wien

Wöhrer, V., 23 Aug. 2023, in: Zeitschrift für Soziologie. 48, 3, S. 359-379 21 S., 48.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Voices of transition: analysing inequality and adolescents’ lives after Mittelschule

Flecker, J., Schels, B. K. & Wöhrer, V., 23 Aug. 2023, in: Österreichische Zeitschrift für Soziologie (ÖZS). 48, 48, S. 303-308 6 S., 48.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Structuralism and informal provability

Schiemer, G. & Wigglesworth, J., 9 Aug. 2023, in: Synthese: an international journal for epistemology, methodology and philosophy of science. 55

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Obstacles to Differentiated Instruction (DI). Reviewing Factors Outside the Classroom that Contribute to Successful DI Implementation.

Schwab, S. & Woltran, F., 2 Aug. 2023, Differentiated Instruction Around the World: A Global Inclusive Insight. Letzel-Alt, V. & Pozas, M. (Hrsg.). Münster: Waxmann Verlag, S. 103-114 12 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Ethnic In-and Out-Group Friendships Going Into Early Adolescence: Prevalence, Quality, Stability, and the Role of the Network Structure

Oczlon, S., Boda, Z., Schwab, S., Bardach, L., Lehofer, M. & Lüftenegger, M., Aug. 2023, in: Journal of Early Adolescence. 43, 7, S. 867-907 41 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Social classroom climate and personalised instruction as predictors of students’ social participation

Zurbriggen, C., Hofmann, V., Lehofer, M. & Schwab, S., Aug. 2023, in: International Journal of Inclusive Education. 27, 11, S. 1223-1238 16 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Taking the Lead for Campus-Community-Partnerships in Austria

Fahrenwald, C., Resch, K., Rameder, P., Fellner, M., Slepcevic-Zach, P. & Knapp, M., Aug. 2023, in: Frontiers in Education. 8, 1206536.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Grounds and the Components of Concepts

Claas, J. K., Aug. 2023, in: Erkenntnis: an international journal of analytic philosophy. 88, 6, S. 2409-2429 21 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Making (of) Ecology: Philosophical perspectives on Tim Ingold

Gisinger, R., 31 Juli 2023, One World Anthropology and Beyond: A Multidisciplinary Engagement with the Work of Tim Ingold . Porr, M. & Weidtmann, N. (Hrsg.). London: Routledge, Taylor & Francis, S. 140-155 278 S. (Routledge Studies in Anthropology).

Veröffentlichungen: Beitrag in BuchBeitrag in Buch/SammelbandPeer Reviewed


Pre-service primary school teachers' knowledge during teaching informal statistical inference

de Vetten, A., Keijzer, R., Schoonenboom, J. & van Oers, B., 31 Juli 2023, in: Statistics Education Research Journal. 22, 2, 16 S., 12.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


The Discovery of the Soul as a Place of Pilgrimage within: German Protestantism, Psychology, and Salvation through Education

Stieger, S. P. & Tröhler, D., 17 Juli 2023, in: Religions. 14, 7, 921.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Symposium on Justifying Injustice: Legal Theory in Nazi Germany (CUP 2020): responses to critics

Pauer-Studer, H., 14 Juli 2023, in: Jurisprudence. S. 291-302

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Detecting concealed language knowledge via response times

Lukács, G., Kawai, C., Ansorge, U. & Fekete, A., 1 Juli 2023, in: Applied Linguistics Review. 14, 4, S. 1027-1044 18 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Bullying among primary school-aged students: which factors could strengthen their tendency towards resilience?

Ganotz, T., Schwab, S. & Lehofer, M., Juli 2023, in: International Journal of Inclusive Education. 27, 8, S. 890-903 14 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Transforming language brokering policies at school: Learning from students with transnational biographies.

Thoma, N. & Draxl, A-K., Juli 2023, in: European Educational Research Journal. 22, 4, S. 463-481 19 S.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed


Mechanisms and the problem of abstract models

Carrillo, N. & Knuuttila, T., 20 Juni 2023, in: European journal for philosophy of science. 13, 3, 27.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelPeer Reviewed